روزهای خوب بازار به پایان رسید؟! / خریداران و فروشندگان؛ احتیاط کنید

در گروه‌های خودرویی و بانکی که وابستگی زیادی به مذاکرات هسته‌ای و برجام دارند، باید منتظر آغاز مذاکرات و روند مربوط به آن باشیم و تا آن زمان با توئیت‌ها، اظهارنظرهای سیاستمداران و خبرگزاری‌ها، نوسان در این گروه‌ها را باید تحمل کرد.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛‌ به نظر می‌رسد بازار فردا با احتیاط بیشتر خریداران و فروشندگان دنبال شود و از فشارهای فروشی که امروز شاهد آن بودیم، کاسته شود. ولی در سمت خریداران انتظار برای خریدهای هیجانی در قیمت‌های بالا وجود ندارد.

احسان جوادی، مدیر معاملات کارگزاری توازن بازار در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: شاخص کل طی هفته گذشته با رشد بیش از ۵ درصدی به ۱ میلیون و ۳۴۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن از اوایل اسفند رشد ۵.۴ درصدی را تجربه کرد که این رشد با خبرهای مثبت برجام، جهش قیمت کامودیتی‌ها و نفت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده حاصل شد، اما در روزهای پایانی هفته و برخورد شاخص کل و هم وزن به مقاومت‌های خود، اتفاقات به شکل دیگری رقم خورد (مذاکرات برجامی به دلیل سنگ اندازی روس‌ها و درخواست تضمین به گره خورده و با وقفه همراه شد).
وی افزود: کامودیتی‌ها و نفت با کاهش قیمت و عقبگرد مواجه شدند تا در اولین روز هفته جاری شاخص کل با افت ۱۵۳۵۷ واحدی همراه شود، اما با توجه به اینکه هنوز کامودیتی‌ها، گاز و نفت در قیمت‌های بسیار بالاتری نسبت به ماه‌های گذشته معامله می‌شوند، پتانسیل سودسازی خوبی برای سهام مربوط به این گروه‌ها وجود دارد و در صورتی که قیمت‌ها از نقاط فعلی افت محسوسی نداشته باشند، اصلاح عمیقی را در این بخش از بازار متصور نیستیم.
جوادی بیان کرد: در گروه‌های خودرویی و بانکی که وابستگی زیادی به مذاکرات هسته‌ای و برجام دارند، باید منتظر آغاز مذاکرات و روند مربوط به آن باشیم و تا آن زمان با توئیت‌ها و اظهارنظرهای سیاستمداران و خبرگزاری‌ها، نوسان در این گروه‌ها را باید تحمل کرد.
به گفته این فعال بازار سرمایه، در حال حاضر با توجه به توقف موقتی مذاکرات و تعطیلی بازارهای جهانی به نظر می‌رسد بازار فردا با احتیاط بیشتر خریداران و فروشندگان دنبال شود و از فشارهای فروشی که امروز شاهد آن بودیم، کاسته شود. ولی در سمت خریداران نیز انتظار برای خریدهای هیجانی در قیمت‌های بالا وجود ندارد.

کد خبر 448520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =