پیش‌بینی بازار سرمایه؛ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰/ کدام صنایع مورد توجه قرار می‌گیرند؟

به سهامداران توصیه می‌شود که پرتفوی مناسبی را تشکیل بدهند. همچنین رصد نکردن روزانه معاملات و فروش سهام ارزنده در محدوده منفی و خرید سهام پرتقاضای آن روز می‌تواند کمک کننده باشد.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ اگر خبر قوی مثبتی از مذاکرات طولانی شده برجامی مخابره شود گروه‌های ریالی نیز وضعیت بهتری خواهند داشت. ویژگی بارز بازار در این روزها، نوسانات رو به بالا در گروه‌های ارزنده مختلف است.

نیما میرزایی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: در هفته‌های اخیر بارقه‌های امید رشد بورس از نظر تکنیکالی و بنیادی قابل مشاهده بود و با اتفاقات منتج از جنگ روسیه و جهش‌های قیمتی نفت و کامودیتی‌ها، اثرات آن را در تابلوی معاملات بورس مشهود بود.

وی افزود: باوجود این که ارزش معاملات افزایش پیدا کرده و شاهد کند شدن ریتم خروج نقدینگی حقیقی‌ها از بورس هستیم، ولی به دلیل کمبود جریان نقدینگی در بازار، امکان رشد دسته جمعی و پرقدرت سهم‌ها وجود ندارد و به همین خاطر پس از رشدهای دو سه روزه گروه‌های مختلف وارد فاز استراحت و یا اصلاح می‌شوند.

میرزایی بیان کرد: برای بازار فردا روند متعادل و نوسانی را پیش‌بینی می‌کنیم که در مجموع نیز تقاضا به سهم گروه‌های دلاری بازار و سهام دارای p/e کمتر و جذاب‌تر خواهد بود؛ البته در بعد بین‌المللی نوسانات نرخ جهانی نفت که اندکی آرام گرفته نیز می‌تواند بر معاملات بورس بالاخص گروه پالایشی و پس از آن پتروشیمی و سایر دلاری‌ها تاثیر بگذارد.


  • بیشتر بخوانید:

بازار تا فصل مجامع سبز است / سهم بخرید


به گفته وی اگر خبر قوی مثبتی از مذاکرات طولانی شده برجامی مخابره شود گروه‌های ریالی نیز وضعیت بهتری خواهند داشت. ویژگی بارز بازار در این روزها، نوسانات رو به بالا در گروه‌های ارزنده مختلف است؛ بنابراین به سهامداران توصیه می‌شود که پرتفوی مناسبی را تشکیل بدهند. همچنین رصد نکردن روزانه معاملات و فروش سهام ارزنده در محدوده منفی و خرید سهام پرتقاضای آن روز می‌تواند کمک کننده باشد.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: در خصوص ارزش معاملات نیز برآورد می‌شود حوالی رقم ۳ هزار میلیارد تومان باشد که شرایط برزخی بازار را در کوتاه مدت نمایش می‌دهد؛ شرایطی که به مرور چندان ماندگار نبوده و احتمالا همراه با شکست محدوده ۱۳۴۰ به سمت بالا در روزهای پایانی سال رو به ‌رو باشد.

کد خبر 448309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =