قیمت نفت به ۲۰۰ دلار می‌رسد

تاجران نفت پیش بینی کرده اند قیمت نفت به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و تا پایان مارس حتی می‌تواند از ۲۰۰ دلار در هر بشکه هم فراتر رود.

به‌گزارش صدای بورس، نگرانی در مورد ممنوعیت نفت خام روسیه در بحبوحه اختلال در عرضه نفت لیبی و تأخیر در امضای قرارداد اتمی ایران باعث شده تاجران، نفت بالای ۲۰۰ دلار را تا پایان ماه مارس پیش‌بینی کنند.

احتمال توقف عرضه نفت روسیه به بازار باعث شد قیمت نفت در روز دوشنبه به بالاترین رقم برسد. روسیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت دنیاست.

قراردادهای فروش نفت خام برنت برای ماه مه افزایش قابل توجهی در اولین ساعات روز دوشنبه داشت. تاجران نگران ممنوعیت نفت خام روسیه در بحبوحه اختلال در عرضه نفت لیبی و تأخیر در امضای قرارداد اتمی ایران هستند.


بیشتر بخوانید:

ایران بازار نفت و گاز روسیه را می‌گیرد؟


بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان هفته گذشته اعلام کرد اگر اختلال در عرضه گاز روسیه ادامه داشته باشد، قیمت نفت خام برنت تا پایان سال جاری میلادی به ۱۸۵ دلار در هر بشکه می‌رسد. تخمین زده می‌شود حدود ۵ میلیون بشکه در روز عرضه نفت از طریق خط لوله و دریا تحت تأثیر تحریم‌های جدید قرار گرفته باشد.

به‌گزارش تسنیم، روسیه پس از آمریکا و عربستان سومین تولیدکننده بزرگ نفت در دنیاست. این کشور که یکی از اعضای ائتلاف اوپک پلاس است، ۷.۸ میلیون بشکه در روز نفت خام، میعانات گازی و محصولات نفتی در دسامبر سال گذشته میلادی صادر کرده است. روسیه بسیاری از سوخت‌های اساسی مثل دیزل، نفت‌گاز و محصولات پتروشیمی مانند نفتا را به خریدارانی در سراسر اروپا، آمریکا و آسیا عرضه می‌کند.

کد خبر 448296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =