دو علامت جدید اومیکرون !

ویروس کرونا در طول دو سال به طور فوق العاده‌ای تکامل یافته است. ابتدا آلفا، بتا و مرگبارترین نوع دلتا و اکنون با ظهور آخرین نوع آن اومیکرون، به نظر می‌رسد پایانی برای این همه‌گیری وجود ندارد. آنچه حتی بدتر از آن است این واقعیت است که این گونه‌ها به تقسیم شدن و دوشاخه شدن به انواع فرعی ادامه می‌دهد.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ BA.۲ یا Stealth اومیکرون زیرشاخه‌ای از گونه اومیکرون به شدت جهش یافته است که اعتقاد بر این است که بیشتر از سویه اصلی قابل انتقال است. علاوه بر این، بر اساس یک مطالعه آزمایشگاهی توسط محققان ژاپنی، نوع فرعی BA.۲ نه تنها از سویه اصلی اومیکرون (BA.۱) قابل انتقال‌تر است، بلکه گفته شده که باعث بیماری شدیدتر نیز می‌شود. دانشمندان و متخصصان پزشکی برخی از رایج‌ترین علائم مرتبط با این نوع جدید را فهرست کرده‌اند: سرگیجه و خستگی.

بر اساس تحقیقات میدانی، سردرد، گلو درد/خارش، عطسه، آبریزش بینی و بدن درد همچنان شایع ترین علایم در میان افراد آلوده باقی مانده است. اما بر اساس گزارش جدید KREM ۲ News، کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده دو علامت دیگر از اومیکرون BA.۲ را پیدا کرده است که عبارتند از سرگیجه و خستگی. علاوه بر این، این گزارش همچنین نشان داد که نوع جدید BA.۲ ۳۰ درصد راحت‌تر از نوع اصلی اومیکرون پخش می‌شود.

دو علامت جدید اومیکرون !

آیا این نوع کرونای جهش یافته سریعتر پخش می‌شود؟

مطالعات اولیه نشان داده است که زیر متغیر BA.۲ می‌تواند عفونی‌تر از نوع اصلی باشد. از آنجایی که اعتقاد بر این است که از مصونیت ناشی از واکسن و مصونیت از یک عفونت قبلی کرونا فرار می‌کند، گفته می‌شود که عفونت‌های پیشرفت و موارد عفونت مجدد نیز در گذشته اخیر افزایش یافته است. یک مطالعه دانمارکی متشکل از ۸۵۰۰ خانوار و ۱۸۰۰۰ نفر نشان داد که BA.۲ "به طور قابل ملاحظه‌ای" بیشتر از BA.۱ قابل انتقال است. همچنین مشخص شد که دودمان فرعی جدید توانایی بیشتری در فرار از مصونیت واکسن دارد. با این حال، در یک به روز رسانی اخیر، سازمان بهداشت جهانی (WHO) هوا را پاکسازی کرد و گفت که نوع فرعی اومیکرون از نوع اصلی بیماری‌زا یا شدیدتر نیست. ما هیچ تفاوتی از نظر شدت بین BA.۲ در مقایسه با BA.۱ نمی بینیم. ماریا ون کرخوف، اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی تیم واکنش به کووید-۱۹ سازمان جهانی بهداشت، در رسانه‌های اجتماعی نوشت: این مهم است. با این حال، او افزود: "اومیکرون "خفیف" نیست. شدت آن از دلتا کمتر است."


بیشتر بخوانید:

عضو دیگری از بدن توسط اومیکرون درگیر شد


نوع BA.۲ اومیکرون چه تفاوتی با سویه اصلی دارد؟

گزارش‌های اولیه بیان کرده است که ردیابی نوع جدید BA.۲ بسیار سخت‌تر از سویه اصلی اومیکرون است. به گفته کارشناسان، این زیرمجموعه جدید فاقد جهش است که برای شناسایی کرونا ضروری است. به گفته آژانس خدمات بهداشتی بریتانیا، نوع اصلی اومیکرون حاوی یک حذف ژنتیکی در ژن "spike S" است که به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک می‌کند تا به راحتی آن را با آزمایش پی سی آر شناسایی کنند. با این حال، در اومیکرون مخفیانه، هیچ ژن S" "حذف نمی‌شود و ردیابی آن را دشوارتر می‌کند. با این حال، با کمک توالی‌یابی ژنوم، می‌توان زیر متغیر را شناسایی کرد، اگرچه آشکار کردن نتایج به زمان بیشتری نیاز دارد.

به غیر از سرگیجه و خستگی، برخی دیگر از علائم BA.۲ اومیکرون واریانت عبارتند از: تب و بدن درد، از دست دادن چشایی، حالت تهوع یا استفراغ، درد شکم، تب، خستگی مفرط، سرفه کردن، گلو درد، خستگی عضلانی، افزایش ضربان قلب و تنگی نفس در موارد شدید. بیش از دو سال از زمانی که کروناویروس جدید زندگی ما را از جهات مختلف ویران کرد می‌گذرد. تغییرات زیادی را به همراه آورد، عملکردهای روزانه ما را محدود کرد و همچنین ماسک‌های صورت را به بخشی ضروری از سبک زندگی ما تبدیل کرد. این روزها تقریباً غیرممکن است که فکر کنیم بدون ماسک از خانه خارج شویم. با این حال، در ۲۵ فوریه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده دستورالعمل های جدیدی را برای ماسک اعلام کرد که استفاده از ماسک برای تقریبا ۷۰ درصد از جمعیت آمریکا در فضاهای داخلی اجباری نیست.

این خبر در زمانی منتشر می‌شود که پایتخت ملی هند، دهلی نیز تمامی محدودیت های مربوط به کووید را لغو کرد. در حالی که پوشیدن ماسک همچنان در اماکن عمومی اجباری است، اجباری بودن ماسک برای کسانی که با هم با وسایل نقلیه چهار چرخ شخصی سفر می کنند، اعمال نمی‌شود. علاوه بر این، با کاهش تعداد مبتلایان به کووید، چندین کشور محدودیت های سفر خود را کاهش داده اند. این امر باعث ایجاد یک هوای بی دغدغه شده است. با این اوصاف، برای کسانی که مشتاقانه منتظر سفرهای هوایی در آینده نزدیک هستند، در اینجا چیزی است که باید در مورد استفاده از ماسک در هواپیما بدانید.

دو علامت جدید اومیکرون !

آیا سفر با هواپیما در میان همه‌گیری مداوم کرونا خطرناک است؟

مطالعات در گذشته نشان داده است که انتقال ویروس کرونا در حین پرواز ممکن است اما "یک رویداد نسبتا نادر"شناخته می‌شود. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۲۰ توسط وزارت دفاع ایالات متحده آغاز شد و توسط محققان بوئینگ و خطوط هوایی یونایتد انجام شد، مشخص شد که سیستم های تهویه و فیلتر هوا خطر انتقال از طریق هوا را تا حد زیادی به حداقل می رساند. با این حال، این تحقیق احتمالات دیگر از جمله قرار گرفتن مستقیم در معرض قطرات آئروسل آلوده، راه رفتن در راهروها یا تماس نزدیک بین دو نفر را در نظر نگرفت. با این حال، عوامل زیادی می توانند تعیین کنند که سفرهای هوایی چقدر ممکن است خطرناک باشد. از وضعیت واکسیناسیون همسفران گرفته تا مدت زمان پرواز گرفته تا میزان بار ویروسی که فرد حمل می‌کند، در صورت آلوده بودن، همه این موارد می‌تواند بر میزان خطری که فرد در معرض آن قرار دارد تأثیر بگذارد.

موج اومیکرون ممکن است در حال حاضر فروکش کرده باشد، اما نوع نگران کننده همراه با دیگر گونه های کشنده از جمله دلتا هنوز بسیار شایع هستند و همچنان باعث بیماری می‌شوند. کارشناسان بر این باورند که استفاده از ماسک در مکان‌های بیرون از خانه و به‌ویژه هنگام سفر بسیار مهم است. اگرچه سفر هوایی ممکن است یک فعالیت نسبتاً کم خطر باشد، اما با توجه به سیستم های تهویه و فیلتر هوا، کارشناسان توصیه می کنند اقدامات پیشگیرانه و پوشاندن صورت با ماسک های مناسب خطر ابتلا به ویروس را حتی بیشتر کاهش می‌دهد.

محافظت از آسیب پذیرترین افراد

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، "کووید-۱۹ اغلب در افرادی که سن آنها بالای ۶۰ سال است یا دارای بیماری هایی مانند بیماری ریوی یا قلبی، دیابت یا شرایطی هستند که بر سیستم ایمنی آنها تأثیر می گذارد، شدیدتر است." با این حال، پوشیدن ماسک یا حفظ فاصله اجتماعی یکی از موثرترین راه‌ها برای مهار شیوع است. حتی اگر سالم هستید و در گروه افراد پرخطر قرار نمی گیرید، مهم است که همه اقدامات را انجام دهید تا از افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان هستند محافظت کنید.

بهترین ماسک برای استفاده

مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده (NIOSH)چندین نوع ماسک صورت را تأیید کرده است که ماسک‌های تنفسی N۹۵ به طور گسترده در دسترس هستند. CDC ماسکی را توصیه می‌کند که چند لایه باشد، پوشش بینی و دهان را تضمین کند و به خوبی بر روی آن قرار گیرد.

کد خبر 448281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =