ارتباط وزارت صمت با قطعه سازان کم شده

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با این ادعا که اطلاعات درست و جامعی از وضعیت فعلی صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قرار نمی‌گیرد، اعلام کرد که در حال حاضر شاهد کمترین سطح تعامل بین وزارت صمت و صنعت قطعه‌سازی طی ۱۰ سال اخیر هستیم.

به گزارش صدای بورس، مازیار بیگلو در رابطه با بازدید سرزده اخیر رییس جمهور از یکی از خودروسازان داخلی اظهار کرد: دولت فعلی از صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی فاصله گرفته است. هرچند که خودروسازی متعلق به دولت است اما در صنعت قطعه‌ حداقل می‌توان گفت این تعاملات بسیار کم است و سطح ارتباط ما با وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمترین میزان خود طی سال‌های اخیر رسیده و این در حالیست که انتظار ما از دولت سیزدهم این بود که در این رابطه کمک حال ما باشد.

وی افزود: نتیجه این شده که اطلاعاتی که به رئیس جمهور منتقل می‌شود، اطلاعات درستی نیست. به طور مثال اعلام شد که برای تامین قطعات الکترونیک بایستی از قبل برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت. حقیقت این است که کمبود قطعات الکترونیکی و چیپست‌ها مشکل جهانی است و بزرگترین خودروسازان دنیا نیز با این موضوع درگیر هستند و سبب کاهش تیراژ تولید آنها شده است.


بیشتر بخوانید: دلیل گرانی قیمت خودرو چیست؟


بیگلو ادامه داد: تامین قطعات الکترونیکی فراتر از عدم برنامه‌ریزی قبلی است. کم کردن سطح تعاملات دولت به‌ویژه وزارت صمت با صنعت قطعه‌سازی سبب شده که مشکلات حال حاضر، هم دیرتر حل و هم اینکه دچار گره‌های بزرگتر شود. در دولت‌های گذشته اعضای انجمن قطعه‌سازی حداقل به صورت هر سه ماه یکبار دیدار و جلسه‌ای با وزیر صمت داشتند و مسائل و مشکلات را مطرح می‌کردند و راهکاری اندیشیده می‌شد اما در حال حاضر علیرغم بارها درخواست جلسه و نامه‌نگاری‌ها و دعوت از ایشان، فقط یک بار وزیر صمت را ملاقات کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته (۱۱ اسفند ماه) رئیس جمهور در یک قرار از پیش تعیین نشده، از گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این شرکت تولیدی قرار گرفت؛ این بازدید منجر به صدور هشت دستور جهادی برای تحول در حوزه خودرو شد.

کد خبر 448255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =