تعطیلی ۸۰ درصد مراکز اسقاط خودرو

رئیس کارگروه بازیافت خودروهای فرسوده با بیان اینکه ۸۰ درصد مرکز اسقاط و بازیافت کشور تعطیل شده اند، گفت: جایگزینی خودروهای فرسوده سبب صرفه‌جویی حداقل ۴۵۰‌ میلیون دلاری در مصرف بنزین می‌شود.

به گزارش صدای بورس، محمدحسین گودرزی در مورد آخرین وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل، اظهار کرد: متأسفانه شاهد قانون گریزی‌های زیادی برای نوسازی خودروهای فرسوده هستیم؛ از سویی دیگر ناکارآمدی بخش حمل و نقل عمومی، تعطیلی مراکز اسقاط و بازیافت، خدشه وارد شدن بر ایجاد اشتغال مولد و … نیز از دیگر دلایل وضعیت نامناسب فعلی نوسازی ناوگان و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده کشور است.

رئیس کارگروه بازیافت خودروهای فرسوده افزود: عدم اجرای مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر کسب و کار توسط ستاد حمل و نقل سوخت مشکلات زیادی را ایجاد کرده است؛ همچنین ایجاد انحصار در بازار برای گروهی خاص، اخلال در رقابت آزاد بین بنگاه‌های اقتصادی، مصادره اموال منقول و قانونی مراکز اسقاط و بازیافت، دخالت در قیمت گذاری دستوری و … تنها بخشی از مواردی است که مشکلات زیادی را به وجود آورده است.


بیشتر بخوانید: تعطیلی ۷۰ درصد از مراکز اسقاط خودرو


وی با بیان اینکه ا بیان اینکه جایگزینی خودروهای فرسوده سبب صرفه‌جویی حداقل ۴۵۰ میلیون دلاری در مصرف بنزین می‌شود، ادامه داد: بارها از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواسته‌ایم که نسبت به احیای مدیریت جهادی در این ستاد اقدام کنند که تاکنون بی اثر مانده است.

گودرزی به مهر گفت: وضعیت به گونه‌ای است که آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ۳۲۰ هزار دستگاه در سال به ۶۰۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده است.

رئیس کارگروه بازیافت خودروهای فرسوده خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از مرکز اسقاط و بازیافت کشور تعطیل شده‌اند، ما از مسئولین تنها یک سوال داریم، یک سازمان یا یک مسئول تا چه مرحله‌ای باید به بخش خصوصی آسیب رساند تا برخورد قاطعی با آن صورت بگیرد؟

کد خبر 448245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =