۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
خبرهای مهم رئیس سازمان بورس

رئیس سازمان  بورس و اوراق بهادار گفت: پنج درصد از مالیات بر درآمد شرکت های تولیدی بورس حذف شد.

به گزارش صدای بورس، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مصوبه کاهش ۵ درصدی مالیات بر درآمد شرکت ها در بودجه ۱۴۰۱ و رسیدن به ۲۰ درصد، به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: این مصوبات در شرایط نوسانی بازار اجرا شد و به همین دلیل به خوبی تحلیل و دیده نشد. قطعاً فعالان بازار و رسانه های حوزه بازار سرمایه باید به این مسئله بپردازند.

وی گفت: این کاهش مالیات اثر قابل توجهی بر شرکت ها خواهد داشت و از طرفی بحث معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته هم می‌تواند اثر قابل توجهی بر روی شرکت ها داشته باشد.

معافیت ۵ درصدی بر درآمد شرکت ها دیده نشد، اما اثر قابل توجهی دارد

رئیس سازمان بورس گفت: گرچه سازمان بورس نمی‌تواند عدد و رقم دقیقی در این خصوص ارائه دهد ، ولی فکر می کنم این عدد قابل توجه باشد و می تواند به سودآوری شرکت‌ها کمک شایانی کند.

عشقی گفت: قطعا شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردان ها به این موضوع می پردازد و محاسبات لازم را انجام می‌دهند. این موضوع قطعاً روی درآمدهای مالیاتی هم اثرگذار خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


حذف مالیات سپرده های صندوق های با درآمد ثابت، به زودی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص حذف مالیات از سپرده های صندوق های با درآمد ثابت نزد بانک ها به عنوان اشخاص حقوقی نیز گفت: در این خصوص در مرحله رایزنی هستیم. اگرچه صندوق‌ها لزوماً نباید وجوه خود را در سپرده‌های بانکی نگهداری کنند، صندوق ها می توانند با استراتژی های مختلفی از ابزارهای مختلف استفاده نموده و حداقل منابع نقد خود را در سپرده بانکی نگهداری کنند.

به گزارش بورس ۲۴، وی گفت: به هر حال در تلاش هستیم تا با توجه به قوانین مالیاتی، معافیت مالیاتی به نتیجه برسد و در این خصوص مجلس همکاری های لازم را با ما انجام داده است.

کد خبر 448198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =