تاثیر جنگ اوکراین اینترنت ایران را دچار اختلال کرد

رئیس روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از حدود ساعت ۱۸ (۱۴ اسفند) ۴۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌المللی کشور قطع شده و در حال برقراری لینک‌های جایگزین هستیم.

به گزارش صدای بورس، در چند ماه گذشته فیبرنوری ایران در کشورهای مختلف قطع و باعث اختلال در سرویس اینترنت کاربران اینترنت می‌شود. که اولین آن به اوایل آذر ماه برمی‌گردد که معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به‌دلیل قطع فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده‌ی دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شده بود.


بیشتر بخوانید:

انتظار مردم تا وصل شدن اینترنت پایین آمده!


سری بعد در اواخر آذرماه بود که مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که ۳۰۰ گیگابیت از ظرفیت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که ازطریق روس تلکام تأمین می‌شود، در ۲۸ آذرماه قطع شده است.

همچنین ۲۲ دی نیز باردیگر شرکت ارتباطات زیرساخت از قطع ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت بین‌الملل این شرکت خبر داد که در آن زمان، دلیل قطعی پیش‌آمده قطعی ۲ مسیر فیبر نوری در گرجستان عنوان شده بود.

به گزارش تسنیم، حالا روز گذشته (۱۴ اسفند)، مهدی سالم‌، رئیس روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در رشته‌توییتی اعلام کرده است: «بنا به اعلام مرکز عملیات شبکه، ۴۰۰ گیگ ظرفیت که ازطریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تأمین می‌شود، از ساعت ۱۸ امروز ۱۴ اسفند قطع شده است.»

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران , اینترنت ,

وی تأکید کرده است که باتوجه‌به تداوم اختلالات مسیر شبکه از اوکراین، وزارت ارتباطات در حال برقراری لینک‌های جایگزین ازطریق سایر مسیرهای بین‌المللی است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران , اینترنت ,

کد خبر 448088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =