آخرین اخبار از واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: هر فرد در نهایت تا سقف ۳۰۰ هزار تومان می‌تواند از سهام استقلال و پرسپولیس را خریداری کنند

به گزارش صدای بورس، حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی سازی این آمار براساس تخمینی است که پیش‌بینی شده است تا حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای پذیره‌نویسی هر باشگاه مشارکت کنند.

قربان زاده در حاشیه نشست خبری واگذاری سهام سرخابی‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردا سوم شعبان مصادف با میلاد امام حسین یک جشن ملی هم خواهد بود و یک اتفاق تاریخی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: فردا مسیر حکمرانی شایسته دو باشگاهی که در دل میلیون‌ها هوادار جا دارد، آغاز می‌شود و مشارکت مردم در حدود ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه اتفاق می‌افتد.

قربان زاده با بیان اینکه مدل و قالب این مشارکت به صورت افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم از دولت است، گفت: ریالی از پولی که فردا از سوی مردم و هواداران پرداخت می‌شود، به خزانه دولت واریز نمی‌شود و همه آن وارد حساب باشگاه می‌شود که این امر کمک کننده به فضای مدیریت باشگاه‌ها و اصلاح ساختار مالی آنها خواهد بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه به تدریج و تا شهریور ۱۴۰۱ سهام دولت به کمتر از ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، افزود: این اقدام هدف ما است و امیدواریم به نقطه هدف مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: افرادی که علاقمند به خرید سهام این دو باشگاه هستند، امروز اقدامات مربوط به آن را انجام دهند و سفارش را به کارگزار ارائه دهند، همچنین برای خرید مستقیم هم باید در سجام ثبت نام و کد دریافت کنند.

جزییات مشارکت در خرید سهام سرخابی‌ها

قربان زاده با بیان اینکه هر فرد نهایتا تا سقف ۳۰۰ هزار تومان می‌تواند از سهام استقلال و پرسپولیس را خریداری کنند، گفت: این آمار براساس تخمینی است که پیش‌بینی شده است تا حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای پذیره‌نویسی هر باشگاه مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تعداد بیشتری از این پیش بینی در پذیره نویسی مشارکت کنند، مبلغ افراد برای سهامداری کاهش پیدا می کند اما اگر مشارکت مردم کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر باشد، طبیعتا باقیمانده سهام را متعهد پذیره نویسی در اختیار می‌گیرد.

قربان زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در لایحه بودجه پیشنهاد داده شد تا ۵۱ درصد از سهام به هواداران واگذار شود اما مخالفت‌هایی در این زمینه صورت گرفت، آیا در ادامه واگذاری این درصد افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟ اظهار داشت: به طور حتم بعد از افزایش سرمایه، ثبت شرکت‌ها و نیز بازگشایی نماد برای سال ۱۴۰۱ در فروردین یا اردیبهشت، پیشنهادی را به هیات واگذاری برای افزایش تدریجی سهام خواهیم داشت.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در این صورت مردم و هوادارانی که فردا در پذیره نویسی مشارکت می‌کنند، می‌توانند بخش دیگری از سهام سرخابی‌ها را مالک باشند.

وی اعلام کرد: همچنین پیشنهاد مشخصی هم برای عرضه بلوکی به بازیکنان، پیشکسوتان و هواداران مشخص دو باشگاه ارائه شده است که باید در ابتدا مطرح و تصویب شود.

قربان زاده با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها تفاوت عمده‌ای را با دیگر شرکت‌ها دارند، خاطرنشان کرد: پنج درصد سهام ترجیحی که به کارکنان شرکت‌ها تعلق می‌گیرد در مورد این باشگاه‌ها قابل انتقال به پیشکسوت و هوادار نیست، باید به طور حتم از مرجع بالادستی این پیشنهاد را بگیریم تا این اقدام برای سال آینده انجام شود.

بارگذاری ۳۰ تا ۴۰ درصد از سند سرخابی‌ها در سایت کدال

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از سند این دو باشگاه در سایت کدال بارگذاری شده است، تاکید کرد: صورت‌های مالی حسابرسی شده، قراردادهای مهم در سایت کدال وجود دارد و مردم به این اسناد می‌توانند دسترسی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در آغاز راه حکمرانی قرار داریم، اظهار داشت: شفافیت و تاباندن نورافکن به تاریک خانه شرکت‌های دولتی به نحو احسنی در خصوص این دو باشگاه بزرگ انجام شده است.

به گزارش ایرنا، قربان زاده تاکید کرد: روشنگری‌های صورت گرفته، مسیر اصلاح، انضباط مالی، مشارکت مردم، سودآوری و افزایش درآمد عملیاتی را به دنبال خواهد داشت و نتیجه آن پیاده‌سازی اصول و قواعد حاکمیتی شرکتی برای باشگاه‌ها است و تاثیر آن را در زمین ورزش خواهیم دید.

کد خبر 448053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =