۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
رمزارزهای بزرگ جا ماندند

نوسان ارزهای دیجیتال دیگر قابل پیش‌بینی نیست. امروز بازار رمزارزها شاهد افت دسته‌جمعی قیمت‌ها بود.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ در معاملات امروز بازار ارزهای دیجیتال، از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ بر اساس ارزش بازار تنها قیمت ۷ رمزارز افزایشی بود. قیمت بیت‌کوین به عنوان بزرگترین رمزارز جهان بیش از ۶ درصد کاهش یافت. در حال حاضر ارزش بازار این رمزارز حدود ۷۴۱ میلیارد دلار و ارزش معاملات روزانه آن هم بیش از ۲۶ میلیارد دلار است.

از میان بزرگترین بازندگان امروز می‌توان به «هکس» با ۹.۵ درصد، «کاسموس» با ۱۱.۴ درصد و «مونرو» با ۱۰ درصد افت اشاره کرد.

در بازه یک ساله، بیت‌کوین شاهد افت ۲۳ درصد قیمت است. در این مدت پولکادات، لایت‌کوین، چین‌لینک و یونی‌سوآپ نیز به ترتیب ۵۱ درصد، ۴۵ درصد، ۵۰ درصد و ۷۲ درصد کاهش قیمت را ثبت کردند. اما در همین مدت، قیمت شیبااینو بیش از ۱۴۳ هزار درصد افزایش یافت. همچنین اتریوم، بایننس، ریپل، ترا، سولانا و دوژکوین به ترتیب ۵۸ درصد، ۵۹ درصد، ۵۷ درصد، ۹۷۸ درصد، ۵۴۱ درصد و ۱۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

بر اساس تازه‌ترین برآوردها، کارشناسان انتظار دارند که در سال ۲۰۲۲ چند رمزارز بیشترین رشد را ثبت کنند که از میان بزرگترین آنها می‌توان به «دیسنترالند»، «شیبااینو» و «کاردانو» اشاره کرد. دو سال قبل، در مارس ۲۰۲۰ ارزش بازار رمزارزها در محدوده ۲۶۰ میلیارد دلار قرار داشت و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که ارزش این بازار تا سال ۲۰۳۰ به طور میانگین سالانه ۱۲ درصد رشد خواهد کرد و در پایان این دهه به بیش از ۴ هزار میلیارد دلار خواهد رسید. بالاترین ارزش بازار رمزارزها در نوامبر ۲۰۲۱ ثبت شد. در آن تاریخ ارزش بازار ارزهای دیجیتال به رکورد ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد دلار دست یافت.

کد خبر 448044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =