هوادارانی که سهامدار می‌شوند / تحقق رویایی ۴۰ ساله

روز پنجشنبه با حضور هیاتی از باشگاه پرسپولیس در محل شرکت کارگزاری بانک سامان مقدمات سجامی شدن اعضای تیم و حضور این باشگاه در بازار سرمایه فراهم شد.

صدای بورس - حسین حریریان؛ روز پنجشنبه در محل کارگزاری بانک سامان با حضور مدیرعامل این مجموعه، برخی از اعضای تیم و معاون باشگاه پرسپولیس، سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی، مراسمی برای عرضه سهام پرسپولیس در بورس برگزار شد.

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره عرضه این باشگاه گفت: بعد از ۴۰ سال رویای عرضه پرسپولیس محقق شد که این امر فقط با کمک هواداران این باشگاه آسان می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی سالروز ولادت امام حسین(ع) با پذیره نویسی پرسپولیس افزود: مردم برای خرید سهم تیم محبوب خود در بورس حضور پیدا کنند تا باشگاه به جایگاه اصلی خود بازگردد چرا که کمبود مالی عمده مشکل شرکت است. طرفداران اگر شرکت کنند مشکل مالی هم مرتفع و برای حضور در آسیا و کلاس اول دیگر مشکلی نیست.

تا به حال از برکات بورس بی نصیب بودیم
علی عطایی، معاون باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوال تمهیدات باشگاه برای بورسی شدن، گفت: ۳-۴ ماه است که بعد از راه نیافتن به گرید A آسیا اقدام به نهایی کردن عرضه سهام کردیم؛ این کار با محوریت سازمان خصوصی سازی و اراده وزارت ورزش صورت گرفت.
وی با تاکید بر اینکه ورود به بورس نیاز به تاییدیه‌ها و مقدماتی دارد، ادامه داد: این مقدمات با مدیریت سازمان خصوصی سازی مهیا شد و روز یکشنبه این واگذاری انجام می‌شود.
عطایی در خصوص بدهی‌های شرکت بیان کرد: در گذشته باشگاه سیستم اتوماسیون نداشته است به همین سبب اسامی برخی از پیشکسوتان در صورت‌های مالی به دلیل نقص اطلاعاتی بدهکار قید شده است اما با توجه به اینکه پیشکسوتان از سرمایه های باشگاه هستند به دنبال حل این موضوع هستیم. حتی یکی از منافع بورسی شدن نیز همین شفافیت در زمینه مالی و اطلاعاتی است.

هواداری و سهامداری
حسین امیررحیمی، سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی درباره عرضه سرخابی‌ها گفت: چند ملاحظه برای واگذاری سهام سرخابی‌ها وجود داشته است.
وی با اشاره به تازه بودن این رویداد عنوان کرد: این اتفاق برای بار اول رخ می‌دهد، این کار انرژی زیادی لازم داشت که در نهایت سرخابی‌ها درج نماد شده‌اند اما در مرحله اول فقط از محل افزایش سرمایه، ۵۰ درصد سرمایه ثبتی افزایش پیدا می‌کند؛ امید است دیگر باشگاه‌ها هم وارد شوند و بتوانند تامین مالی کنند تا به موفقیت‌های بیش از پیش برسند.
امیررحیمی در پاسخ به ابهامات مبنی بر ایرادات AFC برای واگذاری گفت: اگر فشارهای این چنینی نبود، این امر بیشتر به تعویق می‌افتاد. واگذاری این دو باشگاه از ۱۰ سال پیش در برنامه قرار داشت ولی به دلایلی به تعویق می‌افتاد. خود موضوع ایرادات AFC در کنار دیگر عوامل باعث سرعت بخشی به این مهم شد.
سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی گفت: باید تجربیات این چنین پیش برود تا شرایط بازار را بهبود بخشد. اگر این واگذاری منجر به تامین مالی مناسب برای این باشگاه شود، می‌تواند راه ورود دیگر باشگاه‌ها را به بازار سرمایه باز کند ولی موضوع ورود دیگر تیم‌ها از دست دولت خارج است اما صحبت‌هایی با تراکتورسازی و سپاهان شده است و آنها هم ابراز تمایل کرده‌اند.

در آخر حمید رضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان سخنانی را مبنی نحوه پذیره‌نویسی و صورت‌های مالی این باشگاه بیان کرد: حداقل تعداد سهام برای هر کد بورسی یک عدد است و حداکثر آن ۸۰۰ سهم با نرخ ۸۱۰ تومان که در روز عرضه آماده ثبت سفارش می‌شود. مطابق استانداردها صورت‌های مالی بر اساس اطلاعاتی که هیات مدیره در اختیار حسابرس قرار می‌دهد، جمع بندی می‌شود. بنا به دلایلی اطلاعاتی که در اختیار حسابرس قرار گرفته مکفی نبوده است.

کد خبر 448043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =