دربی بعد در جهان کودک برگزار می شود! / از زمین ۷۰۰ میلیاردی تا حق پخش تلویزیونی

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان: این کارگزاری مشاور عرضه سهام باشگاه پرسپولیس است.

به گزارش صدای بورس؛ حسین حریریان: روز چهارشنبه در نشستی میان مدیرعامل کارگزاری بانک سامان و هیاتی از باشگاه پرسپولیس موضوع عرضه سهام این باشگاه در روز یکشنبه (۱۴۰۰/۱۲/۱۵) مورد بررسی قرار گرفت.

حمید رضا مهرآور، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان در این خصوص به خبرنگار صدای بورس گفت: باشگاه پرسپولیس در حال آماده سازی برای حضور در بازار سرمایه است و بعد از سال ها انتظار این مهم به واقعیت پیوست؛ از طرفداران این باشگاه و علاقمندان دعوت می‌شود که برای سهامداری اقدام کنند.

این فعال بازار سرمایه در مورد نحوه ارزش گذاری پاسخ داد: این کار توسط شرکت ها و کارشناسان رسمی دادگستری صورت گرفته است بی شک این افراد خود مورد تایید وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی هستند و برای ارزش گذاری برند و دارایی اقدام کرده اند؛ قیمتی منصفانه اعلام شد و این رقم مبنا برای قیمت پایه قرار می گیرد که روز عرضه اعلام می شود.

وی در ادامه افزود: رقم افزایش سرمایه ۵۰ درصد رقم فعلی این مبلغ بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان است. صرف سهام از محل سلب حق تقدم برای بار دوم در بورس انجام شده و عملکرد آن این چنین است که اختیار خرید از سهامدار قبلی سلب می‌شود و در اختیار سهامدار جدید قرار می گیرد که این میزان ۱۰ درصد ارزش باشگاه است و سرمایه گذاران می توانند خریداری کنند.

مهرآور گفت: قانون قبل تر باشگاه ها را به شفافیت در صورت مالی ملزم نکرده بود ولی ورود به بورس مستلزم شفافیت بیشتر خواهد بود و طبیعی است که این باشگاه ها اطلاعات خود را به صورت شفاف در سامانه کدال ثبت کنند، هیات مدیره، مدیران و حتی کارکنان در باشگاه ها پس از ورود به بازار سرمایه می‌دانند که رصد می‌شوند. سهامداران در مجامع شرکت می کنند که خود منجر به مراقبت بیشتر عملکرد از جانب باشگاه می شود و در نتیجه آنها موظف هستند به سوالات احتمالی سهامداران و هواداران پاسخ دهند.

وی ادامه داد: عرضه این باشگاه از طریق شرکت فرابورس و با مشخص شدن تعداد سهام در روز پذیره نویسی صورت می گیرد و افرادی که ثبت نام کرده اند، می توانند به راحتی سهامدار این باشگاه شوند. این عرضه مطابق وعده ریاست سازمان خصوصی سازی روز یکشنبه ۱۵ اسفند انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان با اشاره به اینکه دولت دو زمین در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده است، ادامه داد: ارزش این دارایی چیزی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است، باشگاه شهدای گمنام و به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان و باشگاه شهید درفشی به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان، اما اعطای این زمین ها مشروط به واگذاری سهام تا پایان سال است. اگر این موضوع محقق نشود، دولت می تواند این زمین ها را پس بگیرد. می توان گفت این اتفاقی بسیار مثبت برای باشگاه است.

وی با بیان اینکه نگرانی برای پرداخت بدهی وجود ندارد، گفت: طبق قانون بدهی های این دو باشگاه مربوط به سهامدار قبلی (وزارت ورزش و جوانان) و مکلف است تمام دیون را پرداخت کند که خود وزارت ورزش و جوانان متعهد این موضوع شده است بنابراین برای سهامداران و سرمایه گذاران در مورد پرداخت بدهی نگرانی وجود ندارد.

مهرآور با طرح سوالی ادامه داد: منابع حاصل از افزایش سرمایه از محل صرف سهام به روش حق تقدم به شرکت باز می‌گردد که قسمتی از این مبلغ صرف پرداخت بدهی و اصلاح ساختار مالی، قسمتی برای ایجاد زیرساخت های مربوط به شرکت و بخش دیگر از منابع صرف دریافت مجوز سطح AFC A خواهد شد.

وی افزود: امید است با حضور این باشگاه در بازار سرمایه علاوه بر ۷۰۰ میلیارد تومان و برگشت منابع دیگر و اقدام برای معافیت کامل از مالیات در باشگاه های فرهنگی و ورزشی شاهد بهبود مدیریت و بهتر شدن سطح ورزش کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان سخنان خود را این گونه پایان داد: حضور و مشارکت در خرید سهام احقاق حقوق خودتان است که آن هم حق پخش از صدا و سیماست که به دلایل بسیاری داده نشده است. فروش ۱۰ درصدی این باشگاه منجر به مطالبه گری بخش خصوصی می‌شود؛ این مطالبه گری باعث می‌شود که دیگر نیازی به اسپانسر برای این باشگاه نباشد به همین دلیل همانند جضور در استادیوم با این عرضه همراه شوید. در شرکت کارگزاری بانک سامان آمادگی برای حضور دیگر باشگاه هم وجود دارد.

کد خبر 447982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =