احیای توافق هسته‌ای، قیمت نفت را بالا برد

در حالی که اختلال در صادرات نفت روسیه به دلیل تحریم های غرب بر چشم انداز افزایش عرضه نفت ایران پس از نهایی شدن احیای توافق هسته ای تاثیر گذاشته است، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز ۲.۲ درصد کاهش یافته بود، امروز با یک دلار و ۸۹ سنت معادل ۱.۷۱ درصد افزایش به ۱۱۲ دلار و ۳۵ سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت تا ۱۱۴ دلار و ۲۳ سنت بالا رفته بود. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۲ دلار و ۳۹ سنت معادل ۲.۲۲ درصد رشد به ۱۱۰ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم دیروز ۲.۶ درصد افت کرده بود.

به دنبال نشانه هایی از تشدید درگیری ها بین روسیه و اوکراین و خبر آتش سوزی در یکی از نیروگاه های هسته ای اوکراین قیمت نفت افزایش یافته و بازارهای مالی شاهد افت شاخص ها بوده اند.


بیشتر بخوانید:

برنت از ۱۱۳ دلار هم گذشت


نگرانی از اینکه تحریم های غرب علیه روسیه موجب اختلال در صادرات نفت این کشور شود موجب بالا رفتن قیمت ها شده است. روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت و فرآورده های نفتی جهان است. فعالیت های تجاری خرید و فروش نفت خام روسیه ظاهرا متوقف شده است زیرا به دلیل تحریم ها خریداران تمایل چندانی برای خرید نفت این کشور ندارند.

ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث استرالیا در این باره گفت: «رشد قیمت ناشی از اختلال های واقعی و احتمالی در صادرات نفت روسیه سبب شده تا اثر کاهشی هرگونه توافق بر سر احیای برجام خنثی شود.»

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اواسط سال ۲۰۲۰ قرار دارد به نحوی که نفت خام آمریکا در این هفته بیش از ۲۲ درصد و نفت برنت ۱۶ درصد افزایش را تجربه کرده شاهد بالاترین رقم های یک دهه اخیر بوده اند.

کد خبر 447973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =