پیش بینی نتایج یک اقدام / مثبت یا منفی !!!

خرید سهام توسط صندوق‌های درآمد ثابت باعث افزایش تقاضا و به تبع آن تاثیر مثبت بر بورس خواهد داشت.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ طبق ماده ۱۴۵ قانون مالیاتی، درآمد سود سپرده معاف از مالیات بوده و در قانون بودجه ۱۴۰۱ این معافیت برای اشخاص حقوقی برداشته شده است! همچنین ۲۵ درصد از سود دریافتی به عنوان مالیات باید پرداخت شود.

امیر ندیری – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: طبق ماده ۱۴۵ قانون مالیاتی، درآمد سود سپرده معاف از مالیات بوده و در قانون بودجه ۱۴۰۱ این معافیت برای اشخاص حقوقی برداشته شده ست! همچنین ۲۵ درصد از سود دریافتی به عنوان مالیات باید پرداخت شود.


  • بیشتر بخوانید:

شستا در اولین روز بازگشایی؛ حقیقی‌ها گل کاشتند/ عملکرد عجیب حقوقی‌ها


وی افزود: طبق ماده ۱۴۳ قانون مالیاتی، ابزارهای سرمایه‌گذاری از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشمول مالیات نمی‌شوند. همچنین حدود ۹۰۰ همت از مجموعه سپرده‌های بانکی مربوط به سپرده اشخاص حقوقی بوده که ۱۷ درصد از کل سپرده‌های قانونی است که اگر این سپرده‌ها باقی بماند، بعد از این قانون جدید حدود ۴۰ همت مالیات نصیب دولت می‌شود، اما برخی از این سپرده‌ها می‌توانند در صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت و یا اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شود.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: صندوق‌ها از محل منابع جدید، بخشی را در بانک‌ها سپرده می‌کنند و بخشی را به خرید اوراق و سهام اختصاص خواهند داد، که در نتیجه با خرید سهام توسط این صندوق‌ها شاهد افزایش تقاضا و به تبع آن تاثیر مثبت بر بورس خواهیم بود.

کد خبر 447902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =