فقط طبقه مرفه توان خرید میوه کیلویی را دارند!

مردم دیگر توانایی خرید یک صندوق میوه را ندارند و طبقه مرفه جامعه کیلویی میوه خریداری و دهک‌هایی پایین جامعه دانه‌ای میوه خریداری می‌کنند.

به گزارش صدای بورس، مصطفی دارایی نژاد، رییس اتحادیه بارفروشان گفت: اتحادیه بارفروشان توسط کشاورزان اقدام به ذخیره‌سازی کرده است و مانند تعاون روستایی گران خریداری نکرده که بخواهد گران عرضه کند، از ۱۵ اسفند بار در میدان به وفور عرضه خواهیم شد که مشکلی در تامین و قیمت میوه مردم در آستانه نوروز نداشته باشیم.

مصطفی دارایی نژاد با اشاره به نرخ انواع میوه در میدان میوه و تره‌بار، گفت: پرتقال تامسون کیلویی ۹ تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال خونی کیلویی ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب صادراتی کیلویی ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان، سیب قرمز مراغه‌ای کیلویی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان، سیب زرد دماوند کیلویی ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، سیب قرمز دماوند کیلویی ۸ تا ۱۳هزار تومان، کیوی کیلویی ۱۶ تا ۲۲ هزار تومان، موز هندی کیلویی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان و موز آفریقایی کیلویی ۳۳ هزار تومان عرضه شد.

دارایی نژاد با بیان اینکه وزارت کشاورزی متولی واردات سیب‌زمینی است، گفت: چندی پیش وزیر کشاورزی برای تنظیم بازار سیب‌زمینی اعلام کرد که ۱۰۰ هزار تن سیب‌زمینی وارد خواهیم کرد اما ۳ روز بعد رسانه‌ای شدن این خبر از سوی معاون وی تکذیب شد. جو روانی حاصل از خبر واردات در بازار قیمت سیب‌زمینی را به کیلویی ۷ هزار تومان رساند اما بعد از تکذیب خبر دوباره نرخ روند صعودی به خود گرفت.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه انبارهای استان‌های همدان مملو از بار سیب‌زمینی است، گفت: کمبودی در زمینه سیب‌زمینی نداریم اما متاسفانه دلال‌هایی که بارها را دپو کرده‌اند قطره‌چگانی سیب‌زمینی در بازار توزیع می‌کنند از این‌و شاهد گرانی آن هستیم. قیمت سیب‌ زمینی کهنه در میدان کیلویی ۸ تا ۱۱ هزار تومان و سیب‌زمینی نو کیلویی ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان است باید این نکته را اضافه کنم که هنوز وعده‌های دولت برای تنظیم بازار سیب‌زمینی عملیاتی نشده است.

به گفته دارایی نژاد؛ قیمت مصوب سیب‌زمینی در مراکز میوه و تره‌بار سطح شهر کیلویی ۱۰ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید:

قیمت میوه شب عید اعلام شد


وی با اشاره به اقدامات بخش ‌خصوصی برای تنظیم بازار شب عید، بیان کرد: اتحادیه بارفروشان توسط کشاورزان اقدام به ذخیره‌سازی کرده است و مانند تعاون روستایی گران خریداری نکرده که بخواهد گران عرضه کند، از ۱۵ اسفند بار در میدان به وفور عرضه خواهیم شد که مشکلی در تامین و قیمت میوه مردم در آستانه نوروز نداشته باشیم.

رییس اتحادیه بارفروشان تقاضا برای خرید میوه را کاهشی دانست و افزود: شرایط اقتصادی مردم به گونه‌ای است که دیگر توانایی خرید یک صندوق میوه را ندارند و طبقه مرفه جامعه کیلویی میوه خریداری و دهک‌هایی پایین جامعه دانه‌ای میوه خریداری می‌کنند. متاسفانه این واقعیتی است که دولت مردان باید به آن توجه کنند که چرا میوه از سبد خانوارها حذف شده است.

به گزارش گسترش نیوز، به گفته این فعال صنفی، از ۱۵ اسفند روزانه ورودی بار به ۲۰ هزار تن خواهد رسید و میزان عرضه میوه و تره‌بار را ۲ برابر خواهیم کرد تردید نداشته باشید که قیمت بازار از قیمت میوه تنظیم بازاری دولت کمتر خواهد بود؛ بخش خصوصی درصدد است در سال جاری کاری کند که دیگر دولت در سال آینده به بازار میوه ورود نکند چرا که همواره با سیاست‌هایی که در پیش می‌گیرد نظم حاکم بر بازار را برهم می‌زند.

کد خبر 447734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =