۸ خاصیت جالب سیب!

با ثبت بیش از ۷۰۰۰ رقم مختلف در سراسر جهان، جای تعجب نیست که سیب پرمصرف‌ترین میوه در سطح جهان باشد. از انواع قرمز شیرین، فوجی یا گالا، تا انواع سبز تند، مطمئناً نوعی از سیب برای همه سلیقه‌ها وجود دارد. سیب معمولاً در دستور العمل‌های غذاهایی مانند پای، کلوچه، مربا، سالاد، بلغور جو دوسر یا اسموتی استفاده می‌شود.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ سیب علاوه بر تطبیق پذیری آشپزی و رنگ‌ها و طعم‌های متعدد، میوه‌ای فوق‌العاده سالم با فواید تحقیقاتی بسیار است. در اینجا هشت مورد از مزایای سلامتی چشمگیر سیب آورده شده است؛

۱. میوه‌ای بسیار مغذی است
سیب به عنوان میوه‌ای با مواد مغذی در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که در هر وعده مواد مغذی زیادی را برای بدن فراهم می‌کند. دستورالعمل‌های رژیمی فعلی توصیه می‌کند روزانه ۲ فنجان میوه برای یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری مصرف کنید و بر استفاده از میوه‌های کامل مانند سیب تأکید کنید. یک سیب متوسط ۷ اونس (۲۰۰ گرم) مواد مغذی زیر را ارائه می‌دهد: (ارزش روزانه غذایی (Daily Value) که در جدول ارزش غذایی به اختصار DV نوشته می‌شود معیاری است که نشان می‌دهد یک وعده از ماده غذایی مورد نظر چه میزان از نیاز روزانه شما به مواد مغذی، چربی، کربوهیدارت و پروتئین را تامین می‌کند.)
کالری: ۱۰۴ گرم، کربوهیدرات: ۲۸ گرم، فیبر: ۵ گرم، ویتامین سی ۱۰درصد از DV، مس: ۶ درصد DV، پتاسیم: ۵درصد از DV و ویتامین کا ۴درصد از DV. همین وعده همچنین ۲ تا ۵ درصد از DV را برای ویتامین‌های E ، B۱ و B۶ فراهم می‌کند. ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان محلول در چربی عمل می‌کند، ویتامین B۱ - همچنین به عنوان تیامین شناخته می‌شود - برای رشد و تکامل مورد نیاز است، و ویتامین B۶ برای متابولیسم پروتئین ضروری است. سیب همچنین منبع غنی پلی فنول‌ها، گروه مهمی از آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند - مولکول های مضری که به ایجاد شرایط مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان کمک می‌کند - در حالی که برچسب‌های تغذیه‌ای این ترکیبات گیاهی را فهرست نمی‌کنند، آنها احتمالاً مسئول بسیاری از مزایای سلامتی سیب هستند.
خلاصه : سیب منبع خوبی از فیبر و ویتامین C است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و پلی فنول‌هایی است که به فواید سلامتی متعدد میوه کمک می‌کند.

۲. از کاهش وزن حمایت می‌کند
سیب سرشار از فیبر و آب است، دو ویژگی که باعث سیری پس از خوردن آن می‌شود. افزایش احساس سیری به عنوان یک استراتژی کاهش وزن عمل می‌کند، زیرا به مدیریت اشتهای شما کمک می‌کند. این به نوبه خود ممکن است شما را به کاهش انرژی دریافتی خود سوق دهد. در یک مطالعه، خوردن سیب کامل احساس سیری را تا ۴ ساعت بیشتر از مصرف مقدار مساوی پوره یا آب سیب افزایش داد زیرا سیب‌های کامل تخلیه معده را کاهش می‌دهد - سرعتی که معده شما محتویات خود را تخلیه می‌کند. - تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که مصرف سیب ممکن است به طور قابل توجهی شاخص توده بدن BMI را کاهش دهد که یک عامل خطر مرتبط با وزن برای بیماری قلبی است. جالب توجه است که پلی فنول‌های سیب ممکن است اثرات ضد چاقی نیز داشته باشد.
خلاصه : سیب‌ها به دلیل محتوای فیبر و آب زیادشان، سیر کننده هستند. پلی فنول‌های آن ممکن است اثرات ضد چاقی نیز داشته باشد.

۳. برای قلب بسیار مفید است
سیب با خطر کمتر بیماری قلبی مرتبط است. یک دلیل ممکن است این باشد که آنها حاوی فیبر محلول هستند. این نوع فیبر می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون شما کمک کند. دلیل دیگر ممکن است این باشد که آنها پلی فنول ارائه می‌دهد. برخی از اینها، یعنی فلاونوئید اپی کاتچین، ممکن است فشار خون را کاهش دهند. مطالعات همچنین مصرف زیاد فلاونوئیدها را با خطر کمتر سکته مغزی مرتبط دانسته‌اند. به علاوه، فلاونوئیدها می‌تواند با کاهش فشار خون، کاهش اکسیداسیون کلسترول LDL و کاهش تصلب شرایین، که تجمع پلاک در شریان‌های شماست، از بیماری قلبی جلوگیری کند. مطالعه دیگری همچنین خوردن میوه‌ها و سبزیجات با گوشت سفید مانند سیب و گلابی را با کاهش خطر سکته مغزی مرتبط دانسته است. به ازای هر ۱/۵ فنجان (۲۵ گرم) برش های سیب که در روز مصرف می‌شود، خطر سکته مغزی ۹ درصد کاهش می‌یابد.
خلاصه : سیب سلامت قلب را به طرق مختلف افزایش می‌دهد. آنها سرشار از فیبر محلول است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. سیب همچنین دارای پلی فنول است که با کاهش فشار خون و خطر سکته مرتبط است.

۸ خاصیت جالب سیب!

۴. با کاهش خطر دیابت مرتبط است
خوردن سیب همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. مجموعه‌ای از مطالعات نشان داد که خوردن سیب و گلابی با کاهش ۱۸ درصدی خطر دیابت نوع ۲ مرتبط است. در واقع، تنها یک وعده در هفته ممکن است خطر را تا ۳ درصد کاهش دهد. محتوای بالای آن‌ها از پلی فنول های آنتی اکسیدانی کورستین و فلوریدزین می‌تواند این اثر مفید را توضیح دهد. اثرات ضد التهابی کوئرستین ممکن است مقاومت به انسولین را کاهش دهد که یک عامل خطر بزرگ برای شروع دیابت است. در همین حال، اعتقاد بر این است که فلوریدزین جذب قند را در روده ها کاهش می‌دهد، به کاهش بار قند خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند.
خلاصه : خوردن سیب با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است که احتمالاً به دلیل محتوای پلی فنول آن است.

۵. سلامت روده را ارتقا می‌دهد
سیب حاوی پکتین است، نوعی فیبر که به عنوان یک پروبیوتیک عمل می‌کند. این بدان معناست که میکروبیوتای روده شما را تغذیه می‌کند، که باکتری خوب در روده شما است. میکروبیوتای روده شما با درگیر شدن در بسیاری از عملکردهای مرتبط با سلامتی و بیماری، نقش اساسی در بهزیستی کلی شما ایفا می‌کند. روده سالم اغلب کلید سلامتی بهتر است. از آنجایی که فیبر غذایی قابل هضم نیست، پکتین دست نخورده به روده بزرگ شما می رسد و باعث رشد باکتری‌های خوب می‌شود. به ویژه نسبت باکتریودیت ها به فیرمیکوت‌ها، دو نوع اصلی باکتری در روده شما را بهبود می‌بخشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سیب با تغییر مفید میکروبیوتای روده می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌های مزمن مانند چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سرطان کمک کند.
خلاصه : نوع فیبر موجود در سیب باکتری های دوستدار روده را بهبود می‌بخشد، به همین دلیل تصور می‌شود که این میوه به محافظت در برابر بیماری های مزمن کمک می‌کند.

۶. به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب ممکن است اثرات مفیدی در برابر انواع خاصی از سرطان‌ها، از جمله سرطان ریه، سینه و دستگاه گوارش داشته باشند. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این اثرات ممکن است به پلی‌فنل‌های سیب نسبت داده شود که سلول‌های سرطانی را از تکثیر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، یک مطالعه در زنان گزارش داد که مصرف بیشتر سیب با خطر کمتر مرگ ناشی از سرطان مرتبط است‌. محتوای فیبر سیب همچنین ممکن است به خواص مبارزه با سرطان آن کمک کند. به عنوان مثال، مطالعه دیگری در لوله آزمایش نشان داد که فیبر پکتین سیب می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مهار کند و حتی باعث مرگ آنها شود . با این حال، برای درک بهتر ارتباط احتمالی بین سیب و پیشگیری از سرطان - به عنوان مثال، برای شناسایی مقادیر کافی و زمان خوردن غذا، تحقیقات بیشتری در انسان مورد نیاز است.
خلاصه : فیبر و محتوای آنتی اکسیدانی سیب با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط است. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

۷. به مبارزه با آسم کمک می‌کند
سیب‌های غنی از آنتی اکسیدان ممکن است به محافظت از ریه‌های شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. بیش از حد مولکول‌های مضر به نام رادیکال‌های آزاد می‌تواند باعث آسیب اکسیداتیو شود. این ممکن است منجر به پاسخ‌های التهابی و آلرژی زا در بدن شما شود. پوست سیب سرشار از آنتی اکسیدان کوئرستین است که می‌تواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک کند. از نظر تئوری، این می‌تواند سیب‌ها را در برابر مراحل پایانی پاسخ‌های آسم برونش موثر کند. با حمایت از این موضوع، مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می‌دهد که کورستین ممکن است یک درمان مناسب برای بیماری های التهابی آلرژیک مانند آسم و سینوزیت باشد. به طور مشابه، سایر ترکیبات موجود در سیب، از جمله ترکیباتی به نام پروآنتوسیانیدین، ممکن است التهاب راه‌های هوایی آسم آلرژیک را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند. با این حال، تحقیقات انسانی بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.
خلاصه : سیب حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است به تنظیم پاسخ‌های ایمنی و محافظت در برابر آسم کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری، به ویژه در مورد انسان، مورد نیاز است.

۸. به محافظت از مغز شما کمک می‌کند
کورستین موجود در سیب ممکن است از مغز شما در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کند. تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد که اثرات آنتی‌اکسیدانی کورستین ممکن است از مغز و اعصاب در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت کند و از آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به بیماری‌های مغزی تحلیل‌برنده مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل شود، جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، کورستین ممکن است با تنظیم نشانگرهای استرس اکسیداتیو و التهابی از آسیب عصبی مرتبط با استرس جلوگیری کند . با این وجود، به خاطر داشته باشید که بیشتر تحقیقات به جای سیب‌های کامل بر روی یک ترکیب خاص تمرکز دارند. بنابراین، قبل از نتیجه گیری، هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.
خلاصه : کوئرستین موجود در سیب ممکن است از مغز شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید تأثیر خوردن میوه کامل مورد نیاز است.

سیب یک میوه فوق‌العاده مغذی است که سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. خوردن آن با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. سیب همچنین ممکن است باعث کاهش وزن و بهبود سلامت روده و مغز شود. اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری برای درک بهتر تأثیر سیب بر سلامت انسان مورد نیاز است اما نمی‌توانید با این میوه خوشمزه، همه‌کاره و به راحتی در دسترس، شوخی کنید و آن را جدی نگیرید.

۸ خاصیت جالب سیب!

کد خبر 447546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    بسیاراظلاعات ارزشمندی بود سپاس ازشما