کاهش حاشیه سود قابل ملاحظه غویتا

غویتا در صورتمالی ۹ ماهه منتهی به انتهای شهریور ماه سال جاری وضعیت بدتری نسبت به سال قبل را تجربه کرده است.

صدای بورس؛ غویتا در صورتمالی ۹ ماهه منتهی به انتهای شهریور ماه سال جاری وضعیت بدتری نسبت به سال قبل را تجربه کرده است، درآمدهای عملیاتی این نماد نسبت به سال قبل افزایش ۲۲ درصدی داشته و به ۴۳۴ میلیارد تومان رسیده اما هزینه های عملیاتی افزایش بیشتری را تجربه کرده و همین عامل حاشیه سودناخالص این نماد را از ۴۰ درصد سال گذشته به ۲۴ درصد رسانده و کاهش ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

هزینه های عملیاتی این نماد افزایش زیادی داشته و علاوه برآن درآمدهای غیرعملیاتی غویتا هم نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی را نشان داده و این باعث شده حاشیه سودخالص غویتا فقط ۴ درصد باشد که قابل تامل است.

هزینه های فروش این نماد در سال گذشته ۱۳ درصد درآمدهای عملیاتی بوده که امسال با افزایش ۳ درصدی به ۱۶ درصد درآمد عملیاتی رسیده است، هزینه های مالی نیز سال گذشته تنها ۳ درصد درآمدهای عملیاتی بوده که امسال به ۱۲ درصد رسیده است. این همه افزایش در هزینه ها و کاهش درآمدهای غیرعملیاتی باعث شده حاشیه سودخالص این نماد تنها ۴ درصد باشد و بتواند eps ضعیفی بسازد، eps در محدوده ۱۰۰ ریال، تنها مزیت این نماد نسبت pبهs است که در محدوده ۲.۹ بوده ولی با توجه به کاهش حاشیه سودناخالص این مزیت نیز کارایی ندارد.

تنها از لحاظ دارایی این نماد در وضعیت بهتری نسبت به سال قبل قرار دارد و دارایی های شرکت نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۷ درصدی همراه بوده و به ۹۹۳ میلیارد تومان رسیده است.

تحلیل قیمتی
این سهم با ریزش ۸۵ درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده و یکی از ریزش های بسیار زیاد را به نام خود ثبت کرده است.

غویتا ۳ روزی است که مثبت شده و باید دید تا چه اندازه می تواند این سبزی را ادامه دار بیابد؟

کد خبر 447518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =