سهم‌هایی که خلاف جریان بازار شنا کردند / بازده‌های ۱۰۰ درصدی در بورس ۱۴۰۰

افرادی که در بازار سرمایه از قدرت ریسک‌پذیری بالایی برخوردار بودند، بهترین نتیجه را در مقایسه با سایرین حتی سرمایه‌گذاران بازارهای موازی کسب کرده‌اند.  

از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال جاری ۴۰ نماد بیش از ۵۰ درصد بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده‌اند. در این بین نماد معاملاتی «غناب» بیشترین میزان بازدهی را با بیش از سه هزار درصد رشد قیمتی به خود اختصاص داده است.

بعد از «غناب» نمادهای معاملاتی «باران» و «کایتا» با بیش از ۴۰۰ درصد بازدهی در مقام دوم و سوم قرار دارند. «کباده» و «توسن» با حدود ۳۰۰ درصد جایگاه چهارم و پنجم را در اختیار دارند. رتبه ششم تا دهم جدول هم از آن نمادهای معاملاتی «وسالت»، «فبستم»، «شرنگی»، «سپید» و «وفتخار» تعلق دارد؛ نمادهای یاد شده نزدیک به ۲۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و در این ۱۱ ماه سپری شده از سال که روزهای خوبی هم برای بازار سرمایه به شمار نرفت، توانستند دل سهامداران خود را شاد کنند و به نوعی «برندگان روزهای سخت» بازار شدند.

ریسک‌پذیران بیشترین سود را کردند
ده نماد ابتدایی جدول به جز نماد «توسن» که در تابلوی معاملات فرابورس و «سپید» که در تابلوی معاملات بورس تهران معامله می‌شوند، سایر نمادها در تابلوی معاملاتی بازار پایه درج و معامله می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت افرادی که در بازار سرمایه از قدرت ریسک‌پذیری بالایی برخوردار بودند، بهترین نتیجه را در مقایسه با سایرین حتی سرمایه‌گذاران بازارهای موازی کسب کرده‌اند.


  • بیشتر بخوانید:

عملکرد بازار سرمایه در هفته گذشته چگونه بود؟ / سایه توافق بر سر بازار


غناب در صدر نشست
از بین ده نمادی که در صدر جدول قرار دارند به ترتیب «غناب» در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، «باران» در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی، «کایتا» و «کباده» در گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی، «توسن» در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، «وسالت» در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، «فبستم» در گروه ساخت محصولات فلزی، «شرنگی» در گروه محصولات شیمیایی، «سپید» در گروه زراعت و خدمات وابسته و «وفتخار» در گروه سرمایه‌گذری‌ها قرار دارند. از میان ۴۰ نمادی که در جدول آورده شده گروه شیمیایی با ۷ نماد بیشترین تعداد برندگان بازار را در ۱۱ ماه گذشته سال جاری به خود اختصاص داده است.

آرمانی پرچمدار بازدهی صندوق‌ها شد
در بین صندوق‌های VC، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی با نماد «آرمانی»، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ایده نوتک آشنا با نماد «آشناتک»، صندوق جسورانه فیروزه با نماد «ونچر»، جسورانه پارتیان با نماد «پارتین»، صندوق سرمایه‌گذاری طلای سرخ نوویرا با نماد «نهال» و صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز با نماد «سحرخیز» هر کدام به ترتیب ۱۲۳۱ درصد، ۵۰۴ درصد، ۲۱۴ درصد، ۱۹۳ درصد، ۶۰ درصد و ۵۷ درصد بازدهی نصیب سهامداران خود کرده‌اند. لازم به ذکر است که صندوق‌های دیگری هم در این بازه زمانی بودند که بازدهی مثبت داشتند اما آنهایی که بیش از ۵۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کردند در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند. از بین این صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، دو نماد «سحرخیز» و «نهال» در بورس کالا و سایر صندوق‌های نام برده در فرابورس معامله می‌شوند.

سهم‌هایی که خلاف جریان بازار شنا کردند / بازده‌های ۱۰۰ درصدی در بورس ۱۴۰۰

  • زهره فدوی - خبرنگار
کد خبر 447512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    زمان قدیم هم اینجوری بود که یه تعداد سهام بیشتر رشد میکردن یه تعداد کمتر.الان همه با هم بالا میرن همه با هم میرزین و این خیلی بده.
  • سیروس IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام اطلاع رسانی شما بسیار مفید و راه گشا درانتخاب سرمایه گذاری بود. درود بر شما
  • امیر IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    خدا مال مردمو بردین . اینا که اسم بردی مال خودتونه و چش روشنیاتون و گرنه 100 دفعه سرخط زدم 1دونم نتونتم بخرم . خدا جوابتونو بده . چه زندگیایی پاشید . و بیچاره و مستمسک شدیم . 80 درصد بردین از من . ناشر نشر کن به خاطر خدا
  • مالک اشتر علی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    پالایش یکم چی وسپهر چی اصلن نمی گذارن بره بالا مارو بدبخت کردن نفت شده ۱۰۵ دلار اصلن برخلاف داره میره پایین پالایش یکم عجب بدبختی واقعا وسپهر که اصلن وسپهر نمیگذارد قیمت بره بالا سهم مرده با پول مردم سود میکنن
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    این درستش نیست این مطالب را چاپ میکنید .انصاف نیست .شاید یکی به همین نوشته شما نگاه کرد و بدبخت شد بد مسبب ش شما هستی. مثال.الان کباده یک ماه هست قفل فروشه چون حباب بود .سازمان بورس حجم مبنا را برای این سهم کرد 1 بعد شما چجور میگید این سهم خوبی هست.