افزایش ۳۲۰۰ واحدی شاخص بورس / حقیقی ها ۲۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۳ اسفندماه، با افزایش ۳۲۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، رشد سه هزار و ۲۰۰ واحدی (۰.۲۵درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۴هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۲۴درصد رشد کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۵۵میلیارد تومان رسید.

نمادهای فارس، شبندر و شپنا بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


  • بیشتر بخوانید:

قیمت طلا، سکه و ارز؛ امروز سه شنبه سوم اسفند ماه / امید به بازار بازگشت؟!


افراد حقیقی امروز ۲۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

نمادهای «خودرو»، «وبملت»، «خساپا»، «شتران»، «حکشتی»، «شبندر» و «شپنا» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فزر»، «تجلی»، «فرابورس»، «سمگا»، «شاروم»، «کرمان» و«توسن» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «وشمال» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شپنا»، «شبندر» و «حکشتی» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۴۲میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت اصفهان با برتری ۲۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۶ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۰ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۴۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۲۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 447387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =