سرمایه‌گذاران خارجی وارد می‌شوند؟

با شنیدن زمزمه احتمال حصول توافقات برجام در وین، سوال اینجاست که آیا سرمایه‌های خارجی به حوزه‌های مختلف از جمله استارتاپ‌ها برخواهد گشت؟

به گزارش صدای بورس، نگاهی به آمارها نشان می‌دهد که پس از توافقات برجام در سال ۹۶ وضعیت ورود سرمایه‌گذاران خارجی به حوزه استارتاپ‌ها و همچنین همکاری ایرانیان خارج از کشور با داخل بهبود یافت. حال که زمزمه حصول توافقات برجام مجدد از وین به گوش می‌رسد سوال اینجاست که آیا این به معنی بازگشت سرمایه‌های خارجی به حوزه‌های مختلف از جمله استارتاپ‌هاست؟

تیم لطیف، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل هلدینگ مکس در این باره گفت: جذب سرمایه‌گذاری خطرپذیر از خارج از کشور امنیت بالایی دارد. دلیل آن هم این است که در این حوزه خیلی از شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های اروپایی تجربه خوبی دارند و علاوه بر پول، تجربه، دانش و فرایندهای نوین را وارد استارتاپ‌ها می‌کنند.


بیشتر بخوانید: کسب‌وکارهای دیجیتال به رونق بورس کمک می‌کنند / ۱۰ قانون پلتفرم‌های دیجیتال موفق


وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازار ایران همچنان بکر و جذاب است پیش‌بینی من برای پساتحریم این است که با ورود سرمایه‌گذاران جدید روبه‌رو باشیم. شرکت‌های بسیاری در همه جای دنیا کار جدید انجام می‌دهند و ایران هم مثل سایر کشورهای در حال توسعه زمینه را برای رشد دارد و با سبک شدن تحریم‌ها سرمایه‌گذاران خوبی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

این کارآفرین افزود: البته باید زمینه را از لحاظ قانون‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی آماده کنیم. استارتاپ‌ها نیز باید بیزینس‌مدل درست، هم‌بنیان‌گذاران همراه و دلسوز، تیم قوی و سهامدار و تایمینگ ورود به بازار درستی داشته باشند.

به گزارش تجارت نیوز، لطیف خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که شرکت های سرمایه‌گذاری کمتر در مراحل اولیه کار استارتاپ‌ها وارد می‌شوند. با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه ریسک بالایی دارد، سرمایه‌گذارها احتمالا شرکت‌هایی که در مراحل اولیه قوی کار کردند را انتخاب می‌کنند. در ایران از این شرکت‌ها داریم در ایران که اتفاقا به دنبال جذب سرمایه‌گذار هم رفتند.

کد خبر 447332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =