زبان‌هایی که در حال نابودی است!

در حالی که یونسکو روز جهانی زبان مادری ۲۰۲۲ (۲۱ فوریه) را جشن می‌گیرد، داده‌های پروژه زبان‌های مکالمه در خطر تجزیه و تحلیل شده توسط Statista نشان می‌دهد که هزاران نوع زبان گفت‌وگو از سراسر جهان در حال حاضر در خطر نابودی است.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ نقش زبان‌ها در DNA ، فرهنگ‌ها و اهمیتی که آنها به‌عنوان چارچوبی که جوامع ما بر اساس آن توسعه می‌یابند را نمی‌توان نادیده گرفت.


بیشتر بخوانید:

روغن نارگیل یا روغن زیتون ؛ کدام بهتر است؟!


اقیانوسیه منطقه‌ای است که بیشترین زبان‌های طبقه بندی شده به عنوان تهدید یا در معرض خطر را (۷۳۳ زبان) دارد. آسیا میزبان سطح بالایی از زبان‌های در معرض خطر است (۶۹۳ زبان) در حالی که آفریقا نیز در حال از دست دادن بیش از ۴۲۸ نوع زبان مادری است. اگر زبان‌های دو قاره آمریکا و اروپا را با هم ترکیب کنیم تا اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی نیز قریب به ۲۵۰۰ نوع زبان در حال فراموشی است.

زبان‌هایی که در حال نابودی است!

کد خبر 447324

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۵ خاصیت جالب نارگیل !

    ۵ خاصیت جالب نارگیل !

    نارگیل میوه نخل نارگیل (Cocos nucifera) است که معمولاً از آب، شیر، روغن و گوشت خوش طعم آن استفاده می‌شود. درختان نارگیل به طور طبیعی گسترده‌ترین نوع درخت میوه در این سیاره در نظر گرفته می‌شود و بومی آسیای جنوب شرقی و جزایر بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =