پیش‌بینی بازار سرمایه فردا/ کاهش سود صندوق‌های با درآمد ثابت/ در ۶ ماه آینده کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: فردا شاهد بازاری متعادل با لیدری خودروی‌ها و بانکی‌ها خواهیم بود. پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و فلزی‌ها فشار عرضه خواهند داشت.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ شاخص کل بورس امروز با کاهش ۷ هزار واحدی همچنان روندی کاهشی دارد. با این حال کارشناسان بازار سرمایه معتقدند پربازده‌ترین بازار در دید میان مدت بازار سرمایه است.

پیش‌بینی بازار سرمایه فردا

محمد باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش‌بینی بازار سرمایه فردا به صدای بورس گفت: بورس فردا صعودی و مثبت نخواهد بود، بلکه شاهد بازاری متعادل با لیدری خودروی‌ها و بانکی‌ها خواهیم بود. پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و فلزی‌ها فشار عرضه خواهند داشت.

پیچیده شدن خبر توافق‌ها و تاثیر آن در بورس

خادمی گفت: پیچیده شدن خبر نزدیک شدن توافق در بازار سرمایه روی صنایع خودرو و بانکی اثر مثبتی گذاشت و معاملات این ۲ گروه را مثبت رو به بالا خواهد کرد.

چه ارزش معاملاتی بورس را مثبت می‌کند؟

وی با اشاره به اهمیت ارزش بازار در بورس گفت: بازار سرمایه برای قرار گرفتن روی نقطه صعود باید ارزش معاملات بازاری نزدیک به ۵ هزار میلیارد ریال داشته باشد و اگر شاخص کل بورس بخواهد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد باید بیش از ۵ هزار میلیارد ریال ارزش معاملات باشد.

دلار ۵۰ هزار تومانی محقق می‌شود؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آنگونه که برخی تحلیل می‌کنند قیمت دلار به ۵۰ هزار تومان برای سال آینده می‌رسد، گفت: دلار امروز به زیر ۲۶ هزار تومان آمد. در بودجه ۲۴ هزار تومان است، بنابراین دلار پایین‌تر از این قیمت را نمی‌بیند. اگر توافق انجام شود دلار تا یک سال آینده در متوسط قیمت ۲۴ تا ۲۷ هزار تومان خواهد بود و اگر توافق نشود قیمت دلار روند رو به رشدی آغاز می‌کند.

گروه‌های پیشرو ۱۴۰۱

خادمی در بررسی سودآوری سهام گروه‌های مختلف در ۱۴۰۱ به سهام خودرویی‌ها اشاره کرد و گفت: در سال آینده سهام خودرویی‌ها و پالایش پیشرو خواهد بود، جذابیت سهام خودرویی‌ها از چند جهت است، اول آن که در صورت توافق، صنعت خودرویی‌ها رشد خواهد کرد و همچون سال ۹۴ شرکای اروپایی خودرویی‌ها به ایران خواهند آمد. دوم آنکه اگر توافق نشود، رشد دلار و تورم اثر خود را در محصولات خودرویی‌ها نشان می‌دهد و سهامداران این گروه از این افزایش قیمت منتفع می‌شود. بعد سوم مربوط به روند رشد قیمت خودرویی‌هاست، این گروه افت شدید ۸۰ درصدی را تجربه کرده اند و از بعد تکنیکال نسبت به کلیت بازار، سهامی کم ریسک محسوب می‌شوند.


بیشتر بخوانید

معاملات کم‌رمق در سایه توافق جدید برجام


اعتراض سهامداران به سودآوری صندوق‌های با درآمد ثابت

وی در ارتباط با اعتراض سهامداران نسبت به سودآوری زیر ۲۰ درصد صندوق‌های با درآمد ثابت گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت تضمین سودآوری در یک رقم خاص ندارند، بنابراین نمی‌توان به میزان سودآوری شرکت‌ها اعتراض کرد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بخشی از پرتفوی سرمایه گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت، اوراق و بخشی سهام است، تنها تضمینی که این صندوق‌ها دارند، ضمانت نقدشوندگی است.

سرمایه گذاری در کدام بازار سودآور است؟

وی در آخر گفت: توصیه به سهامداران این است که به هیچ وجه در بازارهایی مثل طلا و ارز وارد نشوند، با دید میان مدت در ۶ ماه آینده صنایع خودرو و پالایش بیشترین بازدهی را در بین صنایع بزرگ خواهند داشت.

کد خبر 447241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =