معاملات کم‌رمق در سایه توافق جدید برجام

برای روزهای آتی انتظار معاملاتی کم‌رمق همراه با اقبال نسبی به گروه‌های خودرو، بانک و حمل ونقل را انتظار داریم.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ با توجه به دستور کار مجلس برای بررسی و تصویب نهایی بودجه در این هفته می‌توان انتظار بهبود معاملات را بعد از تصویب بودجه داشت.
محمد رضانژاد، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: معاملات روز یکشنبه مورخ یکم اسفند در حالی به پایان رسید که عمده گروه‌های اصطلاحا دلاری؛ از جمله فلزی و معدنی و پتروپالایشی با فشار فروش و گروه‌های اصطلاحا برجامی مانند خودرو و بانک با اقبال خریداران همراه شدند و در نهایت شاخص بورس با افت کمتر از یک درصدی مواجه شد.
وی افزود: ارزش معاملات هم نشان‌دهنده حاکمیت شرایط رکودی بر بازار است؛ همچنین برای روزهای آتی انتظار معاملاتی کم‌رمق همراه با اقبال نسبی به گروه‌های خودرو، بانک و حمل ونقل را داریم؛ هرچند که عمده شرکت‌های این گروه‌ها با توجه به نبود سودهای تقسیمی همچنان پرریسک محسوب می‌شوند و بیشتر خریداران این گروه‌ها را افراد حقیقی ریسک‌پذیر شکل می‌دهند.
رضانژاد بیان کرد: در گروه‌های دلاری هم با توجه به قیمت‌های جذاب نفت و کرک اسپردهای بالای این گروه می‌تواند با اقبال بازار همراه شود.
این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در هفته جاری انتشار گزارش‌های ماهانه (بهمن‌ماه) را خواهیم داشت که می‌تواند روندهای شرکت‌ها را جهت دهد. گروه‌های پتروشیمی همچنان تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و نرخ‌های جهانی هستند؛ با این اوصاف به نسبت‌های قیمت به سود جذابی رسیده‌اند.
به گفته وی، گروه فلزات و معادن با توجه به پی بر ای های جذاب و چشم‌انداز سودآوری نسبتا مناسب از دیگر گروه‌های پیشرو بازار خواهند بود. با توجه به دستور کار مجلس برای بررسی و تصویب نهایی بودجه در این هفته می‌توان انتظار بهبود معاملات را بعد از تصویب بودجه داشت.

کد خبر 447240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =