فاجعه در روند واکسیناسیون کرونا !

در اواسط مهر ماه سال جاری (اکتبر ۲۰۲۱) ، گروه تخصیص مستقل واکسن سازمان جهانی بهداشت (IAVG) استراتژی خود را برای دستیابی به واکسیناسیون جهانی COVID-۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۲ ترسیم کرد.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ بر اساس برنامه گروه تخصیص مستقل واکسن سازمان جهانی بهداشت (IAVG) ، این گروه خواستار گسترش واکسن هماهنگ بین‌المللی برای رسیدن به اهداف زیر شده بود: دستیابی به پوشش ۱۰ درصدی واکسن در همه کشورها، پوشش ۴۰ درصدی در همه کشورها تا دهه اول دی ماه (پایان دسامبر)، سپس پوشش ۷۰ درصدی واکسن در همه کشورها و در نهایت پوشش واکسن در همه کشورها در نیمه سال ۲۰۲۲.

تا زمانی که این استراتژی علنی شد، هدف ۱۰ درصدی توسط ۵۶ کشور نادیده گرفته شد، در حالی که ۷۰ کشور قبلاً تا پایان سپتامبر از هدف ۴۰ درصدی فراتر رفته بودند. در اواخر دسامبر، IAVG یک بار دیگر زنگ خطر را به صدا درآورد و گفت که فقط ۹۸ کشور در آستانه رسیدن به هدف ۴۰ درصدی هستند و دلیل اصلی آن را "محدودیت های شدید تامین واکسن که تا سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ ادامه داشت" عنوان کرد.


بیشتر بخوانید:

«برکت» واکسن ایرانی ویژه اُمیکرون تولید می‌کند


جدای از محدودیت های عرضه، که انتظار می رود به تدریج در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد، IAVG چالش های بیشتری را در دستیابی به هدف پوشش ۷۰ درصدی تا اواسط سال ۲۰۲۲ شناسایی کرده است. افزایش حجم عرضه چالش‌هایی را در حوزه ظرفیت دریافت، ذخیره، توزیع، مدیریت و ثبت استفاده از واکسن، ایجاد کرده است.

بر اساس آخرین تخمین‌ها، بخش‌های بزرگی از جهان احتمالاً از هدف واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت فاصله خواهند گرفت. با نگاهی به پوشش فعلی و نرخ واکسیناسیون های جدید در ۱۴ روز گذشته، محققان دریافتند که در حال حاضر ۱۲۲ کشور در مسیری قرار دارند که تا پایان ژوئن ۲۰۲۲ هدف ۷۰ درصدی واکسیناسیون را از دست بدهند، در حالی که ۳۴ کشور در مسیر رسیدن به اهداف هستند. در همین حال، اکثر کشورهای با درآمد بالا در حال حاضر از نقطه عطف ۷۰ درصد فراتر رفته اند، که نشان دهنده شکاف گسترده در توزیع جهانی واکسن است.

فاجعه در روند واکسیناسیون کرونا !

کد خبر 447148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =