کم ارزش‌ترین گروه بازار سرمایه مشخص شد / چرا حقوقی‌ها از این گروه خرید می‌کنند؟

از نظر مالی رفتاری به نظر می‌رسد نتیجه مذاکرات بر تابلوی بورس نقش پررنگی داشته باشد و بنا به نتیجه مذاکرات شاهد ورود نقدینگی به بازار یا شدت گرفتن خروج نقدینگی از بازار باشیم.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ مهمترین عاملی که از نتیجه مذاکرات می‌تواند متاثر شود و به نوعی محاسبات سود و زیان شرکت‌ها را دستخوش تغییرات کند، تغییرات نرخ ارز است. اکثر صاحب نظران این حوزه معتقدند با وجود برجام نرخ دلار به دلیل سرعت رشد نقدینگی در حوالی ۲۵ هزار تومان متعادل می‌شود.

مهرزاد جهانی، مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک رفاه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار در حالت انتظار به سر می‌برد؛ فرجام برجام همه محاسبات فعالان بازار را به خود متصل کرده است؛ گرچه از نظر بنیادی و روند سودسازی شرکت‌ها، برجام به این شدت هم نقش پررنگی نمی‌تواند بازی کند.

وی افزود: مهمترین عاملی که از نتیجه مذاکرات می‌تواند متاثر شود و به نوعی محاسبات سود و زیان شرکت‌ها را دستخوش تغییرات کند، تغییرات نرخ ارز است. اکثر صاحب نظران این حوزه معتقدند با وجود برجام نیز نرخ دلار به دلیل سرعت رشد نقدینگی در حوالی ۲۵ هزار تومان متعادل می‌شود؛ بنابراین ریسک جدی از این بابت به شرکت‌ها تحمیل نمی‌شود. اما از نظر مالی رفتاری به نظر می‌رسد نتیجه مذاکرات بر تابلوی بورس نقش پررنگی داشته باشد و بنا به نتیجه مذاکرات شاهد ورود نقدینگی به بازار یا شدت گرفتن خروج نقدینگی از بازار باشیم.


  • بیشتر بخوانید:

ایرادات اصلی مصوبات کمیسیون تلفیق به روایت خاندوزی


جهانی بیان کرد: گروه‌های بانک و خودرویی که از مهمترین صنایع متاثر از برجام هستند، معاملاتی کم حجم و کم نوسان را سپری می‌کنند که انتظار داریم در هفته جاری هم به همین مسیر ادامه دهند. پترویی‌ها کم رمق‌اند و با وجود اصلاح خوبی که در ماه گذشته داشتند، همچنان تقاضای ضعیفی در این گروه وجود دارد. پالایشی‌ها باتوجه به نفت بیش از ۹۰ دلاری و کرک اسپرد خوبی که در ماه اخیر داشتند همچنان با احتیاط معامله می‌شوند، این گروه می‌تواند کمی بهتر از بازار معامله شوند.

مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک رفاه عنوان کرد: انتظار می‌رود فلزی‌ها هم در هفته جاری هیجان خاصی نداشته باشند؛ در این گروه شرکت‌های رویی می‌توانند با تقاضای بهتری همراه باشند. شرکت‌های دارویی که هنوز ابهام حذف ارز ترجیحی را به دوش می‌کشند معاملات کم حجم و کم نوسانی را تجربه می‌کنند.
این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری از کم ارزش‌ترین سهم‌های بازاراند که حقوقی‌ها در کف قیمتی و به دید مجمع خریدار آنها هستند. به طور کلی می‌توان گفت، بازار در هفته جاری تا زمانی که خبرهای برجامی موجب تحرکات تابلوی معاملات نشود، معاملاتی کم حجم و کم رمق را شاهد باشیم.

کد خبر 447143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    تحلیل کارشناسان مفید بود