«برکت» واکسن ایرانی ویژه اُمیکرون تولید می‌کند

پیش مقاله تولید واکسن ویژه سویه اُمیکرون از سوی گروه دارویی برکت آماده و در سایت بیوارکایو منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، سویه جدید اُمیکرون بیش از پیش در جامعه در حال چرخش است و گزارش‌های علمی، بیانگر فرار این واریانت از آنتی‌های بادی‌های تولیده شده واکسن‌های فعلی کرونا و کاهش تأثیرگذاری آنها روایت می‌کند و همین عاملی برای افزایش نگرانی‌ها در میان جامعه شده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز در دی ماه سال جاری، با انتشار اطلاعیه‌ای، سیاست تکرار دزهای بوستر را رویکرد پایداری ندانسته و تولیدکنندگان واکسن را به بروزرسانی واکسن‌ها متناسب با سویه‌های غالب دعوت کرده است.بر همین اساس گروه دارویی برکت با رصد یافته‌های علمی و ضمن مشورت با متخصصین این حوزه، تولید واکسن اختصاصی اُمیکرون را یک ماه پس از شناسایی این ویروس در کشور به نتیجه رساند و مطالعه‌ واکسن بروز شده را روی مدل حیوانی اجرا کرده است.


بیشتر بخوانید:

چرا خرید یا نگهداری « برکت » پرریسک است؟


نتایج اولیه‌ این مطالعات نشان‌دهنده خنثی سازی ۱۰۰٪ سویه‌ امیکرون از سوی واکسن جدید و بی‌خطری آن در مطالعات حیوانی است که گزارش این مرحله مطالعات حیوانی این واکسن به صورت پیش مقاله در سایت بیوارکایو منتشر شد.

به گزارش فارس، گروه دارویی برکت با توجه به سرعت بی‌سابقه‌ انتشار سویه اُمیکرون در سطح جامعه و نیز نتایج امیدوارکننده‌ مطالعات حیوانی، تولید انبوه واکسن مختص این سویه را آغاز کرده است. با تأکید بر همین مسأله، پروتکل پیشنهادی اجرای مطالعه بالینی واکسن جهت تصمیم‌گیری تقدیم سازمان دارو و غذا و کمیته اخلاق شده است.

پیش مقاله مطالعات حیوانی واکسن برکت، را در اینجا بخوانید.

کد خبر 446989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =