پارامترهای عملکرد جهادی/ مشکلی چند ۱۰ برابر بزرگتر از تحریم‌های خارجی

مدیرعامل هلدینگ توسعه اقتصادی موجان گفت: تحریم‌های داخلی چند ۱۰ برابر تحریم‌های خارجی دست و پای تولیدکننده را بسته است.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ تولید، ارزآوری به همراه دارد و توسعه از قبل آن به بار می‌نشیند. فعالیت‌های تولیدی که در قالب هلدینگ انجام می‌شود، می‌توانند به شکل همزمان پیشران کشور در حوزه‌های اقتصادی، زیست محیطی باشند.

پارامترهای عملکرد جهادی/ مشکلی چند ۱۰ برابر بزرگتر از تحریم‌های خارجی
تحریم‌های داخلی شامل مقررات و کاغذبازی‌های
دست و پا گیر و قوانین متضاد و رانت خواری‌ها،
چند ۱۰ برابر تحریم‌های خارجی دست و پای تولیدکننده را بسته است

سروش سردشتی، مدیرعامل هلدینگ توسعه اقتصادی موجان در ارتباط با عملکرد این شرکت به صدای بورس گفت: هلدینگ توسعه اقتصادی موجان با عمر ۳۰ ساله در زمینه ساخت تصفیه‌خانه‌های شهری فعالیت دارد و بیش از ۱۰۰ پروژه EPC و BOT و برون مرزی و داخلی، شهری، صنعتی و بهداشتی را در پرونده عملکرد خود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵ شرکت با موضوع پتروشیمی اجرایی کرده‌ایم، افزود: اجرای پروژه‌های نفتی، پروژه شهر ملایر، صنایع غذایی، تاسیس واحدهای کشت و صنعت، گلخانه، پرورش دام سبک و ایجاد کارخانه خوراک از جمله فعالیت‌های هلدینگ توسعه اقتصادی موجان است.

مهمترین اهداف موجان در ۱۴۰۱
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای بورسی شدن دارید، گفت:
هر شرکتی که به دنبال شفاف‌سازی است، بورسی شدن از جمله مهمترین اهداف آن است. ما نیز در هلدینگ توسعه اقتصادی موجان به دنبال آن هستیم که بورسی شویم. همچنین از جمله مهمترین برنامه‌های آینده هلدینگ توسعه اقتصادی موجان، صادرات و فعالیت در حوزه نفتی و صنایع غذایی است.

تحریم‌های داخلی چند ۱۰ برابر تحریم‌های خارجی دست و پای تولیدکننده را بسته است

وی با بیان اینکه امروز مانع صنعت کشور تنها تحریم‌های ظالمانه خارجی نیست، گفت: تحریم‌های داخلی شامل مقررات و کاغذبازی‌های دست و پا گیر و قوانین متضاد و رانت خواری‌ها، چند ۱۰ برابر تحریم‌های خارجی دست و پای تولیدکننده را بسته است که با یاری خدا و با همت بلند نسل جدید برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غذایی موجان با بیان اینکه سخت‌ترین نوع جهاد تولید کردن است، گفت: گره بسیاری از مشکلات کشور به دست صنعتگران باز می‌شود به شرطی که از صنعتگران در کشور حمایت لازم انجام شود.

گره بسیاری از مشکلات کشور به دست صنعتگران باز می‌شود

مدیرعامل شرکت غذایی موجان با بیان اینکه سخت‌ترین نوع جهاد تولید کردن است، گفت: گره بسیاری از مشکلات کشور به دست صنعتگران باز می‌شود به شرطی که از صنعتگران در کشور حمایت لازم انجام شود.


بیشتر بخوانید: پیامد جنگ اوکراین در بازارهای نفت، گاز و مواد غذایی چه خواهد بود؟


صرفه‌جویی ارزی و اشتغال‌زایی

مرتضی باقریان، مدیر اجرایی هدلینگ موجان با اشاره به اشتغال‌زایی در مجموعه موجان گفت: در چهار ماه گذشته این مجموعه، تولیدی معادل پنج میلیون یورو داشته است که در صورت واردات این کالاها، کشور باید هزینه‌ای معادل هشت میلیون یورو متحمل می‌شد.

پارامترهای عملکرد جهادی/ مشکلی چند ۱۰ برابر بزرگتر از تحریم‌های خارجی
در حال حاضر ما بزرگترین
پروژه تصفیه پساب صنعتی پتروشیمی بندر امام
را اجرا می‌کنیم.
این پروژه اواسط سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی می‌تواند در توسعه ملی نقش مهمی داشته باشد، گفت: باید بدنه حاکمیت سازوکارهای مناسب‌تری جهت فعالیت بخش خصوصی فراهم کند.

فعالیت در پروژه‌های حیاتی

وی با اشاره به موضوع آب و نیاز به تصفیه آب افزود: در حال حاضر ما بزرگترین پروژه تصفیه پساب صنعتی پتروشیمی بندر امام را اجرا می‌کنیم. این پروژه اواسط سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

باقریان افزود: هلدینگ توسعه اقتصادی موجان با شرکت با پتروشیمی فجر و شرکت گاز استان ایلام نیز همکاری دارد و در مجموع، کار تصفیه روزانه ۵۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب را در نقاط مختلف کشور برعهده داریم.

مدیر اجرایی هلدینگ توسعه اقتصادی موجان با اشاره به اهمیت زمان در اجرای پروژه‌ها گفت: در هلدینگ توسعه اقتصادی موجان پروژه‌ها در زمان موعد تحویل داده می‌شود حتی پروژه‌ تصفیه‌خانه شهریار را زودتر از موعد اجرایی کردیم. این اهمیت به زمان، یکی از پارامترهای عملکرد جهادی است. در واقع در مدیریت جهادی باید منابع انسانی و مالی بهینه‌سازی شود.

تلاش در جهت حل مشکل پساب شهرهای شمالی

وی در ارتباط با پکیج‌های پیش‌ساخته برای تصفیه پساب‌ها بیان کرد: پکیج‌های پیش‌ساخته توسط این مجموعه از ۵۰ متر مکعب تا ۲ هزار متر مکعب را تصفیه می‌کند. شرکت ما این ظرفیت و پتانسیل را دارد که با استفاده از پکیج‌های پیش‌ساخته مشکل پساب شهرهای شمالی را با یک سوم هزینه و در زمان کمتری انجام دهد.

تلاش در جهت توسعه صنایع غذایی

باقریان در ارتباط با عملکرد موجان در صنایع غذایی، گفت: صنایع غذای ریسک‌های بسیاری دارد. با بررسی ریسک‌ها و پتانسیل‌ها در این حوزه وارد شده‌ایم. ما به دنیال این هستیم که فعالیت‌ها پوشش دهنده یکدیگر باشند. برتری و نقطه قوت هلدینگ توسعه اقتصادی موجان این است که با تنوع دادن به حوزه‌های فعالیتی خود، هم نقش موثرتری در عرصه اقتصاد بازی می‌کند و هم ریسک‌های کاری را کاهش می‌دهد.

کد خبر 446979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =