بررسی آخرین وضعیت بانک اقتصاد نوین؛ کاهش حاشیه سود قابل ملاحظه

حاشیه سود خالص این بانک با کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد رسیده است.

صدای بورس - وحید بلالی؛ جمع درآمدهای عملیاتی نماد بانک اقتصاد نوین در صورت مالی ۹ ماهه سال جاری با افزایش ۷۳ درصدی به ۴۰۱۰ میلیارد تومان رسیده است، حاشیه سود خالص این بانک با کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد رسیده است.

ونوین در هزینه‌های مالی افزایش قابل ملاحظه‌ای را داشته و هزینه‌های مالی این بانک با افزایش ۹۴۵ درصدی به ۵۸۸ میلیارد تومان رسیده است، هزینه‌های اداری و عمومی این نماد نیز با افزایش ۶۰ درصدی به ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که قابل ملاحظه است.

اما یکی از مواردی که در گزارش‌های قبل نیز به آن اشاره شده است، مالیات بردرآمد است که با افزایش ۴۲۶ درصدی به ۱۸۸ میلیارد تومان رسیده است، خالص سود مبادلات ارزی بانک اقتصاد نوین نیز با کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته روبرو بوده و به ۶ میلیارد تومان رسیده در حالی که در صورت مالی ۹ ماهه سال گذشته این رقم ۷۴۳ میلیارد تومان است. در کل گزارش ۹ ماهه این نماد چنگی به دل نزده و شاهد کاهش سودسازی قابل ملاحظه آن هستیم.

اما نسبت EPS این نماد در صورت مالی ۹ ماهه به ۵۰۲ ریال رسیده است، نسبت PبهS این نماد اما خوب و در جایگاه ۰.۶ است و متوسطP بهE این نماد ۶.۸ بوده که از متوسط گروه پایین‌تر است، در کل این نماد وضعیت ارزنده‌ای نسبت به برخی از نمادهای بانکی دیگر دارد اما باید صورت مالی ۱۲ ماهه این نماد را نیز بررسی کرد و اگر بتواند کاهش سودسازی خود را تا حدی جبران کند می‌تواند وضعیت بهتر از الان را در آینده تجربه کند.

در تایم فریم ماهانه ونوین در یک کانال نزولی داخل حرکت بوده و تا زمانی که در این کانال حرکت می کند، اقبال خوبی در آن برای صعود را شاهد نخواهیم بود.

بررسی آخرین وضعیت بانک اقتصاد نوین؛ کاهش حاشیه سود قابل ملاحظه

ونوین طبق تصویر زیر در تایم فریم هفتگی با سقف کانال نیز ۳۰ درصد فاصله داشته و اگر پر تقاضا شود حداقل می‌تواند نوسان بالای ۲۰ درصد را در آن تا رسیدن به مقاومت اصلی کانال ماهانه شاهد باشیم.

بررسی آخرین وضعیت بانک اقتصاد نوین؛ کاهش حاشیه سود قابل ملاحظه

کد خبر 446851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =