کاهش ۸ هزار واحدی شاخص بورس / حقیقی ها ۳۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۴ بهمن‌ماه، با کاهش ۸ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس؛ افت هشت هزار و ۳۸واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۶هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۴۴درصد افت کرد.ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۳۸۵میلیارد تومان رسید.

نمادهای میدکو، نوری و فملی بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


  • بشتر بخوانید:

حقوق کارگران چقدر افزایش می‌یابد؟


حقیقی‌ها امروز ۳۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «سپید»، «خودرو»، «فملی»، «وتجارت»، «غنوش»، «خساپا» و «انرژی۳» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فزر»، «تجلی»، «توسن»، «فرابورس»، «کرمان»، «مدیریت» و«چخزر» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

افراد حقیقی امروز ۳۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه استخراج کانه‌های فلزی و همچنین سهام تجلی توسعه معادن و فلزات بود.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «زراعت و خدمات وابسته» و «سرمایه‌گذاری‌ها» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «تجلی»، «فولاد» و «بپاس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «سپید»، «آریان» و «خاهنح» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات معادل ۵۷میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سپید ماکیان با برتری ۱۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۶۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 446808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =