در هفته پایانی بهمن، کدام صنایع پیشتاز می‌شوند؟

ادامه رشد کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و به خصوص رشد قیمت فلزات پایه، احتمالا از فشار فروش بی‌منطق صنایع دلار محور فلزی و پتروشیمی خواهد کاست.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ ابهاماتی همانند نرخ انواع حامل‌های انرژی، سوخت، خوراک مصرفی و برق صنایع مختلف، میزان افزایش انواع مالیات ها و معافیت‌های صنایع پیشرو، احتمال رسیدن به توافق جدید در برجام، استمرار کاهش نرخ سود بین بانکی و نرخ سود انواع اخزاها می‌توانند خروج خریداران از لاک دفاعی و کاهش بی‌اعتمادی و ترس آنها را در اواخر بهمن ماه و به خصوص افزایش تقاضای گروه‌های ریال محور را در پی داشته باشد.

نرگس توانایی – کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس بیان کرد: در آخرین روز کاری هفته گذشته بازار سرمایه شروعی مثبت داشت، اما در نهایت با افزایش عرضه‌ها بازار متعادل به کار خود پایان داد؛ دلیل افزایش عرضه‌ها را می‌توان احتیاط خریداران عنوان کرد. همچنین با توجه به کمبود شدید نقدینگی در بازار، شروع مجدد عرضه‌های اولیه انتقاد همه تحلیلگران را به دنبال داشت.

وی افزود: به نظر می‌رسد با بروز علائم حیاتی مجدد در شاخص کل، گروه‌هایی مانند خودرو، بانک، بیمه، فراکاب، ساختمانی و معدنی در هفته جاری پیشرو باشند. در این میان، ادامه رشد کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و به خصوص رشد قیمت فلزات پایه، احتمالا از فشار فروش بی‌منطق صنایع دلار محور فلزی و پتروشیمی خواهد کاست. بنابراین در ادامه روزهای معاملاتی و با حمایت حقوقی‌ها، صنایع فلزی و پتروشیمی که در هفته گذشته نیز مورد حمایت محسوس سهامداران عمده قرار داشتند، با افزایش تقاضا و معاملاتی متعادل و مثبت‌تر از هفته گذشته به کار خود ادامه دهند. در این هفته افزایش تقاضا در گروهای ریال محور را نیز می‌توانیم شاهد باشیم.


  • بیشتر بخوانید:

پیام رهبر کره شمالی به رئیسی


این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: نکته قابل ذکر دیگر وجود ترس و بی‌اعتمادی اهالی فعال در بازار به دلیل قرار داشتن در سالی پر تنش است که دلایل مختلف دارد. این ترس موجب شده فعالان بازار سرمایه در هر رشدی از بازار، مجبور به شناسایی فرصت فروش و عرضه سهام خود حتی با ضرر سنگین باشند.

توانایی عنوان کرد: امیدواریم در روزهای آینده با کمرنگ شدن انواع ابهامات نظیر نرخ انواع حامل‌های انرژی، خوراک مصرفی، برق صنایع مختلف به خصوص صنایع پایه و مادر، افزایش انواع مالیات‌ها و معافیت‌های صنایع پیشرو، احتمال رسیدن به توافق جدید، استمرار کاهش نرخ سود بین بانکی و نرخ سود انواع اخزاها و... می‌تواند خروج خریدران از لاک دفاعی را منجر شود.

کد خبر 446709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =