۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
سکه و طلا باز هم ارزان‌تر شد؟

طبق تشریح دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا، مشخص شد در این هفته نیز قیمت سکه و طلا تحت تاثیر نوسانات کاهشی نرخ ارز، اخبار سیاسی-اقتصادی و همچنین کاهش تقاضا از آرامش نسبی برخوردار است و همچنان روند قیمت‌ها نزولی بوده است.

به گزارش صدای بورس، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت علیرغم اینکه در بازارهای جهانی حدود ۲۴ دلار افزایش قیمت اونس جهانی را شاهد بودیم اما در بازارهای داخلی، باتوجه به نوسانات کاهشی نرخ ارز و خبرهای سیاسی‌- اقتصادی از سمت و سوی مذاکرات برجام، تقاضا همچنان روند کاهشی داشت و قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز با کاهش همراه بود. همچنین مردم بیشتر تمایل به فروش دارند تا به خرید سکه و مصنوعات طلا.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، خاطر نشان کرد: البته این کاهش تقاضا مختص این هفته نبوده و حدوداً یک ماهی است که تقاضا در بازار سکه و طلا کاهش پیدا کرده است. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، طی یک ماه اخیر قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و نوسانات حداقلی شده‌اند؛ لذا مردم می‌توانند با اطمینان بیشتر به معاملات خود بپردازند.

وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ سکه و طلا در بازار یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌های معاملاتی این هفته،به ایسنا گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۸۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته‌ در آخرین معاملات هفته به ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسیده است. سکه‌های طرح قدیم اما در این هفته تغییرات خاصی نداشت و در پایان هفته ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب سکه نیز این هفته نسبت به هفته پیش از آن نوسان ۲۰- ۳۰ هزار تومانی داشته و در حال حاضر حباب سکه در بازار به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید: بازار طلا و سکه چشم انتظار قیمت دلار


عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: هر قطعه نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب در این هفته کاهش ۶۰ هزار تومانی (نیم سکه) و ۵۰ هزار تومانی (ربع سکه) را تجربه کرده‌اند. بدین ترتیب در پایان هفته هر قطعه نیم سکه در آخرین معاملات به شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسیده‌اند. سکه گرمی نیز در این هفته ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر شده و با ارزش دو میلیون و ۲۷۰ هزار تومان معامله شده است.

بذرافشان افزود: هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار نیز طی یک هفته اخیر ۱۸ هزار تومان افت قیمت داشته و به پنج میلیون و ۶۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش حدود ۴۰۰۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان در پایان هفته قیمت دارد. اونس جهانی نیز در حال حاضر معادل ۱۸۲۹ دلار ثبت شده است.

کد خبر 446671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =