واریز یارانه ۲۲ بهمن دوباره تکرار می‌شود؟

دولت در دو روز گذشته به مناسب ۲۲ بهمن یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان چهار دهک اول واریز کرده است، آیا این یارانه دوباره تکرار می‌شود؟

به گزارش صدای بورس، دولت در دو پایانی این هفته از واریز یارانه ۲۲ بهمن خبر داد، یارانه‌ای به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر.

آنطور که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد، رئیس‌جمهور دستور داد که به مناسب ۲۲ بهمن به خانوارهای چهار دهک اول جامعه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت شود.

قرار بود این یارانه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۱ بهمن واریز شود، اما برخی از کسانی که خود را واجد شرایط دریافت این یارانه می‌دانستند از عدم دریافت آن خبر دادند.

پیگیری‌ها نیز حاکی از این است که در واقع بانک محل حساب یارانه‌بگیران وظیفه واریز یارانه ۲۲ بهمن را بر عهده دارد، به همین علت ممکن است که برخی از بانک‌ها این واریزی را با تاخیر انجام دهند. این تاخیر ممکن است امروز نیز ادامه داشته باشد و با شروع کار رسمی بانک‌ها از شنبه واریزی‌ها انجام شود.

بنابراین کسانی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند تا پایان وقت کاری فردا نیز صبر کنند.

یارانه ۲۲ بهمن تکرار می‌شود؟

اما یک سوال دیگر برای مشمولان یارانه وجود دارد، این که آیا یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه دوباره تکرار می‌شود؟


بیشتر بخوانید: چه کسانی یارانه جدید ۱۰۰ هزار تومانی را گرفتند؟


پاسخ مسئولان این است که یارانه ۱۰۰ هزار تومانی که طی دیروز و امروز واریز شد فقط یک مرتبه انجام می‌شود و دوباره تکرار نمی‌شود. بنابراین یارانه‌بگیران منتظر واریز این یارانه در ماه‌های آینده نباشند.

البته یک احتمال وجود دارد کع دولت با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برای افزایش قدرت خرید مردم در قالب یارانه از خانوارها حمایت کند. نکته‌ای وجود دارد در خصوص مشمولان است، از سال گذشته جامعه هدف دولت برای حمایت معیشتی چهار دهک اول جامعه است.

به گزارش تجارت نیوز، بنابراین باید این احتمال را در نظر گرفت که کمک‌های حمایتی بعدی نیز به همین چهار دهک تعلق بگیرد. براساس محاسبات دهک‌ها، جمعیت چهار دهک اول حدود ۳۴ میلیون نفر است، اما تعداد آن از سوی نهادهای دولتی ۳۲ میلیون نفر اعلام شده است.

کد خبر 446668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منوچهر بهرامی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    واقعا باید این کمک یارانه ۲۲بهمن وبقیه کمکها هم به من وخانواده تعلق می گرفت و خیلی های دیگه سراغ دارم که باید شامل حالشون میشد که نشده حالا چه طوری دهک بندی شده نمی دانم