هر برگ اوراق تسهیلات مسکن۱۵۰ هزار تومان

در معاملات امروز اوراق تسهیلات مسکن از مرز ۱۵۰ هزار تومان عبور کرد و رکورد جدید از خود به ثبت رساند.

به گزارش صدای بورس، اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن فرابورس با عبور از مرز ۱۵۰ هزار تومان در هر برگه برای نخستین بار در تاریخ این اوراق، رکوردشکنی کرد و به حدود ۳۰ درصد ارزش هر برگه ۵۰۰ هزار تومانی رسید.

به گفته مسئولان بانک عامل بخش مسکن، عامل این اتفاق، نوسان گیری دلالان و سفته‌بازان بازار سرمایه از اوراق تسهیلات مسکن در روزهایی است که سایر نمادهای بورسی با سوددهی بالایی روبه رو نیستند.

این در حالی است که بر اساس اعلام فرابورس، قرار است از روز شنبه ۲۳ بهمن نوسان گیری اوراق تسهیلات مسکن (امکان فعالیت همزمان در سمت خرید و فروش معاملات این اوراق بهادار توسط مشتریان) ممنوع خواهد بود.

همچنین پیش از این محمد حسن علمداری عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن از درخواست این بانک از فرابورس برای کاهش دامنه نوسان اوراق تسهیلات مسکن از مثبت-منفی ۵ به ۳ درصد خبر داده بود؛ اما تا کنون فرابورس با این درخواست بانک تخصصی بخش مسکن موافقت نکرده است.


بیشتر بخوانید:

ممنوعیت نوسان گیری روزانه در معاملات اوراق «تسه»


از دیگر اقدامات بانک عامل بخش مسکن برای کاهش هزینه‌های دریافت تسهیلات مسکن، امکان تقاضای وام خرید مسکن از سوی خریداران به صورت نیم بها (نیمی از وام با اوراق و نیمی دیگر از محل سپرده‌های بانک عامل بخش مسکن) است.

با ارقام امروز اوراق تسهیلات مسکن، هزینه دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی زوجین تهران در صورت خرید ۹۶۰ برگه ۱۴۴ میلیون تومان و در صورت خرید ۴۸۰ برگه (طرح وام نیم بهای بانک تخصصی بخش مسکن) ۷۲ میلیون تومان است.

همچنین مجردهای تهرانی برای دریافت تسهیلات ۲۸۰ میلیون تومانی مسکن در صورت متقاضی دریافت کل تسهیلات از محل اوراق باید ۵۶۰ برگه و به قیمت ۸۴ میلیون تومان و در صورت استفاده از طرح وام نیم بهای مسکن، باید ۲۸۰ برگه به ارزش ۴۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش مهر، گفتنی است بر اساس اعلام بانک عامل بخش مسکن، امکان دریافت تسهیلات مسکن از محل نیمی از اوراق و نیم دیگر از محل منابع داخلی بانک مذکور تا پایان بهمن امسال تمدید شده است.

کد خبر 446576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =