سهم «فملی»، «فولاد» و «ومعادن» از پروژه‌های پیشران چقدر است؟/ سهامداران کگل و کچاد بخوانند

فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه‌ای به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار عملیاتی کردن ۵ پروژه  از ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» را بر عهده دارد.

به گزارش صدای بورس؛ «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» از مجموعه‌ای از ۶ غول صنعتی و معدنی کشور تشکیل شده است که همگی بورسی هستند. اجرایی شدن هریک از این پروژه‌ها همچنان که موتور اقتصاد و توسعه کشور را به حرکت در می آورد، می‌تواند ارزش سهام شرکت‌های صنعتی و معدنی را با رشد همراه کند و رونقی برای بازار سرمایه باشد.

پاشنه آشیل اجرایی شدن پروژه‌ها، تامین مالی است. امروز پروژه‌ها با سردمداری شرکت‌های معدنی و صنعتی قرار است اجرایی شود. این شرکت‌ها پروژه ها را در اجرا دارند اما اینکه بهترین پروژه ها را در قالب ۴۸ پروژه آورده اند به نظر می‌رسد بیشتر بار روانی داشته باشد.

سهم شرکت‌های معدن و صنایع معدنی مختلف از سبد سرمایه‌گذاری ۷.۵ میلیارد دلاری حوزه معدن و صنایع معدنی از ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» و سهم هر یک از غول‌های بورسی به تفکیک به شرح زیر است:

سهم فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه‌ای به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار عملیاتی کردن ۵ پروژه از ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» را بر عهده دارد.

شرکت ملی صنایع مس ایران

شرکت ملی صنایع مس ایران با سرمایه‌ای به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار عملیاتی کردن ۷ پروژه از ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» را بر عهده دارد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد»

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد» با سرمایه‌ای به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار عملیاتی کردن ۱۰ پروژه از ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» را بر عهده دارد.

شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات

شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات با سرمایه‌ای به ارزش ۱.۲۵۷ میلیارد دلار عملیاتی کردن ۷ پروژه از ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» را بر عهده دارد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر «کگل»

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر «کگل» با سرمایه‌ای به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار عملیاتی کردن ۱۱ پروژه از ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» را بر عهده دارد.

سایر شرکت‌ها با سرمایه‌ای به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار عملیاتی کردن بخشی از ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» را بر عهده دارند.

سهم «فملی»، «فولاد» و«ومعادن» از پروژه‌های پیشران چقدر است؟/ سهامداران کگل و کچاد بخوانند

۶ غول «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» چه شرکت هایی هستند؟

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر «کگل»، مجتمع فولاد مبارکه «فولاد»، شرکت ملی صنایع مس ایران «فملی»، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد»، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان «پارسان» ۶ غول «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» هستند که مسئولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی و معدنی را بر عهده دارند.

این پروژه‌ها توسط «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد.


بیشتر بخوانید: ۹ پاسخ کارشناسی به سوال: کدام صنایع از توافق سود می‌برند؟


جزئیات ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران»

از جمله مهم‌ترین نتایج اجرایی شدن پروژه‌های «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» می‌توان به ۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم اشاره کرد.

کد خبر 446514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =