فردا روزی حساس برای بازار سرمایه

فردا چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه در این هفته خواهد بود و باتوجه به فاصله ۲ روزه‌ای که تا آغاز روز معاملاتی بعدی و احتمال رسمی شدن توافق بین تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۱+۵ وجود دارد، می‌توان بازار فردا را مثبت پیش‌بینی کرد، اما نه خیلی قوی!

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ بی اعتمادی موجود بین سهامداران موجب آن شده است که محتاط‌تر عمل کنند و حد ضرر و حتی تارگت‌های سود خود را محدودتر کنند و زودتر از سهام خارج شوند. آنها سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت را در این شرایط برای سرمایه‌گذاری جذاب‌تر می‌دانند.
محمدامین فرجادفر، مدیر مالی شرکت سبدگردان فراز در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: شاخص کل بازار سرمایه امروز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ روندی صعودی داشت و شاهد نقشه بازار خوشرنگی بودیم. امروز شاخص کل ۶۷۰۱ واحد صعود کرد و به عدد ۱.۲۸۱.۱۶۹ رسید و شاخص هم‌وزن هم ۱۶۳۴ واحد صعود کرد.
وی افزود: البته این رنگ زیبا بیشتر در سهم‎‌هایی بود که صنایع فعالیت آنها وابستگی بیشتری با نتیجه مذاکرات هسته‌ای دارد و باتوجه به خبرهای خوبی که از مذاکرات در این روزها به گوش می‌رسد، امید به آینده روشن‌تری برای فعالیت آنها است و می‌توان درصورت نهایی شدن توافق صورت‌های مالی آینده آنها را با درآمدهای عملیاتی بالاتر پیش‌بینی کرد، ولی در صورت عدم توافق هم این سهم‌ها عاقبت خوبی نخواهند داشت‌.
فرجادفر عنوان کرد: اگر بخواهیم بعد از همه این اعداد و ارقام و گزارش‌ها، به بررسی دقیق‌تر بپردازیم، می‌بینیم که ارزش بازار روی تابلو نشانگر عدد ۵۱.۲۱۷.۸۶۸ میلیارد ریال است و ارزش معاملات امروز که هم شاخص بورس و هم شاخص هم‌وزن مثبت بوده و تنها عدد ۳.۷ همت است که واقعا عدد پایینی است و این شکاف زیاد بین این دو عدد بیانگر کمبود نقدینگی در بازار است و ممکن است تا یکی دو هفته آینده دوباره شاهد فاجعه‌ای مانند شش ماه پایانی سال ۱۳۹۹ باشیم؛ چون سهامدارانی که با هدف میانگین کم کردن و سود در حال حاضر خرید می‌کنند، صبر و تحمل کمتری دارند و حاضر به سهامداری چندین ماهه در شرایط منفی تابلو نخواهند بود.
مدیر مالی سبدگردان فراز تصریح کرد: آمار جالب بعدی امروز خروج ۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار بود و بیانگر بی اعتمادی سهامدارانی است که منتظر قطعی شدن نتیجه مذاکرات هستند و شاید هم جهت ورود به بازار ارز که در این روزها نزدیک به ۱۰ درصد کاهش ارزش نرخ دلار را شاهد بوده‌ایم.
به گفته وی، فردا چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه در این هفته خواهد بود و باتوجه به فاصله ۲ روزه ای که تا آغاز روز معاملاتی بعدی و احتمال رسمی شدن توافق بین تیم مذاکره کننده کشور ما با گروه ۱+۵ وجود دارد، می‌توان بازار فردا را مثبت پیش‌بینی کرد، اما نه خیلی قوی!
این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بی اعتمادی موجود بین سهامداران موجب آن شده است که محتاط‌تر عمل کنند و حد ضرر و حتی تارگت‌های سود خود را محدودتر کنند و زودتر از سهام خارج شوند. آنها سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت را در این شرایط برای سرمایه‌گذاری جذاب‌تر می‌دانند. باید برای تصمیم گیری و پیش‌بینی صحیح و با ضریب خطای کمتر تا مشخص شدن نتیجه قطعی مذاکرات تأمل کرد.

کد خبر 446510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =