افت ۷۵۰۰ واحدی شاخص بورس / حقیقی‌ها ۴۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۸ بهمن‌ماه، با کاهش ۷۵۶۱ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس؛ افت هفت هزار و ۵۶۱ واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۴هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۷۷ درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، فملی و خودرو بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید: «ومعادن» بخریم ؟؟


آخرین قیمت ۷۱ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آنها افزایش یافته و ۲۱۵ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۴۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

نمادهای «خودرو»، «شتران»، «خساپا»، «خگستر»، «شبندر»، «شپنا» و «وتجارت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «توسن»، «فرابورس»، «کرمان»، «مدیریت»، «فجهان» و «آریا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

سه نماد «فملی»، «اتکای» و «خودرو» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتوکا»، «شپدیس» و «تجلی» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۵۳ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری‌ توکا فولاد با برتری هفت میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۰ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۱۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 446459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =