سقوط ۲۲ هزار واحدی شاخص بورس / حقیقی‌ها هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۷ بهمن‌ماه، با کاهش ۲۲ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس؛ افت ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۱.۷ درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان رسید.

نمادهای پارسان، فولاد و وغدیر بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید:

تحلیلی بر پالایشی‌ها


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج زغال سنگ» و «منسوجات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وسرمد»، «مفاخر» و «قرن» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۲۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه سرمد با برتری ۱۲ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در هشت نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۷ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان بود.

حقیقی‌ها امروز هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «فملی»، «فولاد»، «شتران»، «وتجارت»، «شپنا»، «خودرو» و «شبندر» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «توسن»، «کرمان»، «آریا»، «کزغال»، «فجهان» و«فرابورس» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

کد خبر 446387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =