بازار جهانی نیازمند افزایش عرضه نفت ایران است

وزیر نفت گفت: بازار جهانی نیازمند افزایش عرضه نفت ایران است و ما آمادگی داریم در سریع‌ترین زمان ممکن، مقدار عرضه خود به بازارهای جهانی را افزایش دهیم.

به گزارش صدای بورس، جواد اوجی، وزیر نفت پس از پایان بیست‌وپنجمین نشست اوپک‌پلاس در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بازار جهانی نیازمند افزایش عرضه نفت ایران است و ما آمادگی داریم در سریع‌ترین زمان ممکن، مقدار عرضه خود به بازارهای جهانی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: به لطف بهبود شاخص‌های اقتصادی در جهان به‌ویژه اقتصادهای بزرگ مصرف کننده نفت و پایبندی مناسب کشورهای عضو اوپک‌پلاس، بازار جهانی نفت، با وجود بعضی از نگرانی‌ها درباره شیوع اُمیکرون، در مسیر رضایت‌بخش برای توازن و ثبات در حال حرکت است.


بیشتر بخوانید: ایران نفعی از گرانی نفت می‌برد؟


وزیر نفت در ادامه خاطر نشان کرد: چنانچه مصرف‌کنندگان جهان به‌ویژه اقتصادهای بزرگ از سطح کنونی قیمت و مقدار عرضه نفت ناراضی هستند، بهترین پیشنهاد من به آنها، لغو هرچه سریع‌تر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران و باز کردن فضا برای بازگشت تولید ایران با حداکثر توان به بازارهای جهانی است.

به گزارش تجارت نیوز، اوجی در پایان افزود: مسئله بحران انرژی و گاز در اروپا یک مسئله جدی است که به جز با همکاری میان تولیدکنندگان بزرگ منابع هیدروکربوری قابل حل و فصل نیست و ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت و گاز، آمادگی دارد تا در این زمینه وارد عمل شود.

کد خبر 446219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =