۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
دلار اشباع شده است؟

دلار آمریکا کاهش یافت و بزرگترین کاهش روزانه خود از نوامبر گذشته را به ثبت رساند زیرا سرمایه‌گذاران پس از رسیدن به بالاترین میزان در ۱۸ ماه گذشته به دلیل انتظارات برای سرعت بیشتر افزایش نرخ‌های فدرال رزرو، سود خود را تثبیت کردند.

به گزارش صدای بورس، فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کرد: قصد دارد نرخ‌های بهره را در اوایل نشست سیاست‌گذاری ۱۵ تا ۱۶ مارس افزایش دهد اما بانک‌های وال استریت انتظار دارند در سال جاری ۵ تا ۷ افزایش نرخ‌بهره را داشته باشند.

شاخص دلار در روز ۰.۷ درصد کاهش یافت که بالاترین درصد رشد روزانه آن در دو ماه گذشته است همچنین در ماه ژانویه، دلار نزدیک به یک درصد افزایش یافت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار اظهار کرد: به نظر می‌رسد فدرال رزرو اکنون آماده است تا نرخ بهره را در سال جاری پنج تا هفت افزایش دهد. جو منیمبو، تحلیلگر ارشد بازار در واشنگتن گفت: دلار در حال حاضر به اوج خود رسیده است و سرعت افزایش نرخ بهره نیز به عنوان کاهش‌دهنده انتظارات رشد آتی خواهد بود.


  • بیشتر بخوانید:

بازدهی « رفاه » معادل سود سپرده بانکی


در سایر ارزها، دلار استرالیا پیش از نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی استرالیا یک درصد افزایش یافت و به ۰.۷۰ دلار آمریکا رسید.

به گزارش روییترز، دلار در برابر ین با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۱۵.۰۴ ین و استرلینگ با ۰.۴ درصد افزایش به ۱.۳۵ دلار رسید. یورو آخرین بار با ۰.۸ درصد افزایش با ۱.۱۲ دلار معامله شد که بهترین افزایش روزانه در دو ماه اخیر را داشته است.

کد خبر 446093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =