بازگشت اعتماد به این دو روز بستگی دارد

بنا بر اخبار شنیده شده سازمان بورس در حال بررسی امکان برداشت پول توسط مشتریان اعتباری با وجود مانده منفی در صورت در اختیار داشتن وثایق مناسب اشاره کرد؛ این مسئله می تواند به کاهش فشار فروش توسط مشتریان اعتباری که نیاز به تامین نقدینگی دارند منجر می شود.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛‌ می‌توان امیدوار بود پس از ۶ ماه که از روی کار آمدن دولت گذشته، به تدریج متولیان اقتصادی کشور بر چالش‌های مدیریتی تسلط بهتری پیدا کرده تا با هماهنگی بیشتر بتوانند ضمن ساماندهی بازار زمینه بازگشت تدریجی اعتماد سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.

مهدی رادان – کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار سرمایه پس از سپری کردن ۴ روز سبز اکنون در موقعیت ارزیابی قرار گرفته است. همچنین با رشد ارزش سهام در این چهار روز و نزدیک شدن به پایان هفته به طور طبیعی فروش نوسان‌گیرانه و احتیاطی سهام در این دو روز باقی مانده از هفته افزایش خواهد یافت و واکنش سمت خرید برای تعیین سمت و سوی بازار حیاتی خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که در دو روز آتی شاهد افزایش قابل توجه حجم و ارزش معاملات و در عین حال جلوگیری از تشکیل صف‌های فروش باشیم، بخش قابل توجهی از وجوه خارج شده توسط فروشندگان در هفته آتی مجددا به بازار باز خواهد گشت و زمینه‌های اعتماد حداقلی به بازار به تدریج فراهم خواهد شد.

رادان بیان کرد: در صورتی که سمت تقاضا به قدر کافی در این دو روز قدرتمند نباشد، شاهد تکرار شکل‌گیری اصلاح خواهیم بود و مشخص است که به تعادل رساندن بازار در زمان شکل‌گیری روند نزولی و افزایش بی‌اعتمادی دشوارتر از حفظ تعادل پس از یک دوره صعود خواهد بود؛ به این واسطه نقش جلسات هماهنگی که بین نمایندگان هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در ساعات معاملات تشکیل می‌شود در این روزها حیاتی است.


  • بیشتر بخوانید:

دلیل تنش در مجامع چیست؟ / مدیران وظیفه نشناس


این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: صرف نظر از روند معاملات بازار، سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی که نسبت قیمت به سود آینده‌نگر آنها به پایین‌تر از ۵ مرتبه رسیده است، ریسک زیادی برای سرمایه‌گذاران به همراه ندارد و نمونه این‌گونه سهام را در گروه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، فلزی، معدنی و دارویی می‌توان پیدا کرد و در صورتی که دغدغه آنان از منظر جذب هیجانات فروش و همچنین قابلیت نقدشوندگی سهام برطرف شود، شاهد ورود پول به این نمادها خواهیم بود.

به گفته وی از اخبار اثرگذار بر وضعیت بازار در روزهای اخیر نیز می‌توان به تصمیم سازمان بورس در خصوص افزایش سقف اعتبار قابل دریافت از کارگزاران به ۶۵ درصد پرتفوی اشاره کرد؛ این سقف در حال حاضر در محدوده ۶۰ درصد است. همچنین بنا بر اخبار شنیده شده، سازمان بورس در حال بررسی امکان برداشت پول توسط مشتریان اعتباری با وجود مانده منفی در صورت در اختیار داشتن وثایق مناسب اشاره کرد که این مسئله نیز می‌تواند به کاهش فشار فروش توسط مشتریان اعتباری که نیاز به تأمین نقدینگی دارند منجر شود.

رادان تصریح کرد: می‌توان امیدوار بود پس از ۶ ماه که از روی کار آمدن دولت گذشته است به تدریج متولیان اقتصادی کشور بر چالش‌های مدیریتی تسلط بهتری پیدا کرده و با هماهنگی بیشتر بتوانند ضمن ساماندهی بازار، زمینه بازگشت تدریجی اعتماد سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.

کد خبر 446052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =