رشد ۲۵هزار واحدی شاخص بورس / حقیقی ها ۱۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند

رشد ۲۵هزار و ۵۷۲واحدی شاخص کل (دو درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۴هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۰ بهمن‌ماه، با افزایش ۲۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۸درصد رشد کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۳۹۰میلیارد تومان رسید.

نمادهای کچاد، فارس و فولاد بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


  • بیشتر بخوانید:

شائبه‌هایی درباره واریز یارانه ۸۰۰ هزار تومانی


افراد حقیقی امروز ۱۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۳۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۵درصد یعنی ۸۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «شپنا» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «نوری»، «شاوان» و «شتران» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۵۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی نوری با برتری ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۶۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 445980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =