دولت سیزدهم در تولید برنج خودکفا می شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید برنج اولویت دولت سیزدهم است، گفت: در همین راستا با قرارگاه خاتم برای افزایش تولید قرار داد امضا شده است.

به‌ گزارش صدای بورس، سید جواد ساداتی نژاد ظهر جمعه در جلسه شورای اداری رودسر با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران و از محورهای امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: گیلان یکی از ۱۰ استان برگزیده در حوزه توسعه کشاورزی محسوب می‌شود و وظیفه داریم به احیای ظرفیت‌های این بخش توجه کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این سفر تلاش‌های خوبی انجام شده و دغدغه‌های کشاورزان را شنیدیم و منتظر هستیم مشکلات مربوط به کشت محصول کیوی حل شده و تا هفته آینده مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به کشور هند، بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی نیز در این سفر با وزیر امور خارجه همراه می‌شود تا کارگروهی برای بررسی محصولات با خاک و بی خاک تشکیل و مسائل مربوط به آن بررسی و برطرف شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه مبلغ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی گیلان مصوب شده است، افزود: یکی از موضوعات مهم که در دولت سیزدهم و وزارت جهاد دنبال می‌شود، موضوع خودکفایی در محصول برنج است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه یک میلیون تن برنج به کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که کشور در تولید برنج دارد نباید واردات برنج داشته باشیم و با طرحی که در سه استان شمالی داریم، با افزایش دوره کشت به راحتی می‌توان مقدار مورد نیاز کشور را تولید کرد.


بیشتر بخوانید: بازار برنج به کنترل قیمت‌ و آرامش می رسد؟


وی با اشاره به انعقاد قرارداد میان جهاد کشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم برای افزایش تولید برنج، بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم که از محل تهاتر نفت سه میلیارد دلار یا مبلغی بیش از ۹۰ یا ۱۰۰ میلیارد تومان برای این منظور طی ۵ سال هزینه شود و توافقات اولیه انجام شده و در این سفر ۷۰۰ میلیارد تومان برای این کار گذاشته شده است.

اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای حل مشکل پست‌های قرنطینه

ساداتی نژاد عنوان کرد: در بخش استخرهای ذخیره آب، شبکه‌های آبیاری زهکشی و بهسازی آب بندان ها ۳۱۵ میلیارد تومان در این سفر در نظر گرفته‌ایم و برای جوان سازی و نوسازی باغات چای نیز ۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی تولید کیوی و فندق مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است، افزود: بخشی از مشکلات مربوط به صادرات محصولات کشاورزی به اوراسیا مربوط به قرنطینه در استان بود لذا ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز سه پست قرنطینه در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهر، وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در بخش مبارزه با آفات مرکبات دو میلیارد تومان، ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز مزارع ماهی، ۱۰ میلیارد تومان تجهیز یگان حفاظت، ۳۰ میلیارد تومان حفظ و نگهداری جنگل که میراثی غنی برای همه ما در کشور به شمار می‌رود در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد اضافه کرد: زیرساخت‌های حوزه کشاورزی در شهرک‌های کشاورزی ۴۰ میلیارد تومان، آبخیزداری استان ۴۰ میلیارد تومان و توسعه باغات مرکبات ۵۰ میلیارد تومان، دو ایستگاه پمپاژ در مناطق مختلف استان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر اختصاص پیدا کرده است.

کد خبر 445851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =