کاهش حاشیه سود ۹ درصدی در نمادی دارویی

درآمدهای عملیاتی شرکت پارس دارو ۳۷ درصد نسبت به سال قبل افزایشی بوده اما برآورد هزینه ها نیز نسبت به سال قبل افزایش ۹ درصدی را داشته و در نتیجه سودسازی شرکت کاهش یافته است. 

وحید بلالی - صدای بورس؛ در این گزارش وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد دپارس متعلق به پارس دارو را به صورت کوتاه بررسی می کنیم. eps این نماد ۳۶۶۷ بوده که وضعیت خوبی نسبت به سایر نمادهای دارویی است، نسبت pبهe دپارس ۶.۹۹ بوده که ۲ واحد کمتر از متوسط گروه است.

درآمدهای عملیاتی دپارس با افزایش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده و به ۴۴۱ میلیارد تومان رسیده است. سود خالص این نماد در گزارش ۹ ماه به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است و حاشیه سود خالص این نماد به ۲۵ درصد رسیده که نسبت به حاشیه سود خالص این نماد در سال قبل کاهش ۹ درصدی را نشان می دهد. درآمدهای عملیاتی این شرکت ۳۷ درصد نسبت به سال قبل افزایشی بوده اما برآورد هزینه ها نیز نسبت به سال قبل افزایش ۹ درصدی را داشته و در نتیجه سودسازی شرکت کاهش یافته است.

متاسفانه در دولت سیزدهم با بی‌توجهی عمیق به صنایع کشور روبرو هستیم که باعث شده هم صنایع کوچک و متوسط مانند دارویی و غذایی متضرر شوند و هم صنایع بزرگی مانند پتروشیمی و فولاد.

تحلیل تکنیکال
زمانی که بازار به صورت هیجانی وارد فاز نزولی شود، شاید تحلیل تکنیکال در کوتاه مدت جوابگو نباشد، اما به طور قطع تحلیل تکنیکال در تایم فریم‌های بالاتر (هفتگی و ماهانه) جوابگو خواهد بود.

در تایم فریم ماهانه دپارس بعد از ریزش ۶۷ درصدی از سقف تاریخی مرداد ماه خود، به حمایت s۲ پیوت لاین رسیده است و توانسته در آن نقطه حمایت شود.

کاهش حاشیه سود ۹ درصدی در نمادی دارویی

دپارس در تایم فریم هفتگی نیز به زور توانسته حمایت s۲ پیوت لاین را حفظ کند و اگر آن را از دست بدهد با s۳ حمایت خواهد شد، در صورت از دست دادن حمایت آخر وضعیت این نماد به صورت بحرانی درخواهد آمد.

کاهش حاشیه سود ۹ درصدی در نمادی دارویی

کد خبر 445679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =