درخشش " میدکو " در ثبت بالاترین بازدهی و ارزش بازار

گروه فلزات اساسی برای معاملات ۹ ماهه اول امسال در بازار سرمایه بازدهی منفی ۱۱.۵۹ درصد را به ثبت رسانده است. در این شرایط، تعداد ۱۵ شرکت فولادی بازدهی مثبت را به سهامداران خود اعطا کردند و در عین حال ۲۹ شرکت با ثبت بازدهی منفی موجب کاهش ارزش سرمایه سهامداران خود شدند.

شهربانو جمشیدی - صدای بورس؛ صنعت فلزات اساسی شامل دو طبقه همچون تولید آهن و فولاد پایه و نیز فلزات گران‌بها غیرآهن است که ۴۴ شرکت در این گروه فعالیت می‌کند. در این گزارش وضعیت معاملات گروه فلزات اساسی از نظر بیشترین بازدهی مثبت و منفی، ارزش روز سهام و نیز حجم و ارزش معاملات سهام شرکت‌های فعال در این گروه در دوره ۹ ماهه سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که هلدینگ میدکو در ثبت بیشترین بازدهی مثبت و نیز بالاترین ارزش روز سهام خوش درخشیده است.

بازدهی قیمت

بر اساس این گزارش، گروه فلزات اساسی برای معاملات ۹ ماهه اول امسال در بازار سرمایه بازدهی منفی ۱۱.۵۹ درصد را به ثبت رسانده است. در این شرایط، تعداد ۱۵ شرکت فولادی بازدهی مثبت را به سهامداران خود اعطا کردند و در عین حال ۲۹ شرکت با ثبت بازدهی منفی موجب کاهش ارزش سرمایه سهامداران خود شدند.

درخشش " میدکو " در ثبت بالاترین بازدهی و ارزش بازار

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت‌هایی همچون سرمایه‌گذاری توسعه معادن و صنایع معدنی، گسترش صنایع روی ایرانیان، تولید و توسعه سرب روی ایرانیان، مس باهنر و فروسیلیس ایرانیان از جمله مجموعه‌هایی هستند که بیشترین بازدهی مثبت را در گروه فلزات اساسی رقم زده‌اند. بر این اساس، بیشترین بازدهی مثبت در این گروه حدود ۹۶ درصد ثبت شده است که این رقم به هلدینگ میدکو تعلق دارد.

درخشش " میدکو " در ثبت بالاترین بازدهی و ارزش بازار

علاوه بر این، مجموعه‌هایی همچون فولاد امیر کبیر کاشان، آلومنینوم ایران، فولاد کاویان، ماداکتو استیل کرد، فولاد آلیاژی ایران، آهن و فولاد ارفع، سپنتا، فولاد هرمزگان جنوب ، فولاد مباکه اصفهان و فولاد خوزستان در جایگاه‌های بعدی این جدول قرار دارند.

این در حالی است، شرکت‌های نورد و لوله اهواز، آلومراد، زرین معدن آسیا، گروه صنعتی سدید و ذوب روی اصفهان به ترتیب با بیشترین کاهش ارزش سهام مواجه شده‌اند.

درخشش " میدکو " در ثبت بالاترین بازدهی و ارزش بازار

در کنار آن، شرکت های فولاد سپید فراب کویر، فولاد آلیاژی یزد، صنعت روی زنگان، آلومتک، صنایع مس افق کرمان و ... در ردیف‌های بعدی این جدول جای دارند.

ارزش روز

طبق اطلاعات جدول زیر، بیشترین ارزش روز سهام در میان ۴۴ شرکت فعال در گروه فلزات اساسی بالغ بر سه هزار و ۵۵ میلیون میلیون ریال اعلام شده است که این رقم به شرکت فولاد مبارکه اصفهان اختصاص دارد. در کنار آن، هلدینگ میدکو با ثبت بیش از دو هزار و ۳۵۶ میلیون میلیون ریال در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد و شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش، جهان فولاد سیرجان و ذوب آهن اصفهان ردیف‌های بعدی جدول رده‌بندی شرکت‌ها از نظر بیشترین ارزش روز سهام این گروه را از آن خود ساخته‌اند.

درخشش " میدکو " در ثبت بالاترین بازدهی و ارزش بازار

رتبه نقدشوندگی

بر اساس اسن گزارش، عنوان نقدشونده‌ترین سهام گروه فلزات اساسی در دوره ۹ ماهه سال جاری به شرکت‌های آلومینیوم ایران، فولاد کاوه جنوب کیش و فولاد هرمزگان جنوب اختصاص دارد.

درخشش " میدکو " در ثبت بالاترین بازدهی و ارزش بازار

حجم و ارزش معاملات

در پایان این گزارش می‌افزاید، در جریان معاملات گروه فلزات اساسی در بازار سرمایه در سه فصل اول سال جاری تعداد ۱۰۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون سهم در ۳۰ میلیون و ۸۵۱ هزار دفعه میان بورس بازان جا به جا شده است و این حجم معاملات ارزشی به مبلغ یک هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال را در این بازار به ثبت رسانده است. همچنین میانگین ارزش روز گروه فلزات اساسی در دوره مذکور بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

درخشش " میدکو " در ثبت بالاترین بازدهی و ارزش بازار

کد خبر 445647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =