۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
برنت به ۱۲۰ می‌رسد

در نخستین ماه از سال ۲۰۲۲ قیمت نفت خام در مسیر صعود قرار گرفته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این روند ادامه خواهد داشت.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ برای نخستین بار در ۱۳ هفته گذشته، شرکت‌های نفتی آمریکا از تعداد چاه‌های فعال تولید نفت خام کاستند. با توجه به پایین بودن ظرفیت مازاد تولید گروه اوپک پلاس، کاهش میزان ذخایر تجاری نفت خام و تنش‌های ژئوپلیتیک، تحلیلگران انتظار دارند که قیمت نفت خام برنت دریای شمال در سال جاری به ۱۲۰ دلار در هر بشکه برسد. در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نزدیک به ۸۸ دلار است.

پیش از این دولت آمریکا اعلام کرده بود که قیمت نفت خام و گاز طبیعی در سال ۲۰۲۲ روندی نزولی خواهد داشت. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت خود پیش‌بینی کرده بود که قیمت نفت خام به کمتر از میانگین سال ۲۰۲۱ کاهش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید: عرضه و صادرات نفت عربستان افزایش یافت


تحلیلگران بازار انرژی می‌گویند: بهبود اقتصاد جهان و نبود اطمینان درباره همه‌گیری بیماری کرونا در ماه‌های آینده، از دو سو بر بازار نفت فشار می‌آورند و این وضعیت، پیش‌بینی قیمت‌ها را دشوار می‌کند. با این حال، آخرین برآرودها از افزایش ۴ درصدی میزان مصرف نفت خام در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل و افزایش ۲ درصدی مصرف در سال آینده حکایت می‌کنند. این موضوع با توجه به کاهش ذخایر و تمایل گروه اوپک پلاس به حفظ میزان تولید کنونی به معنای افزایش قیمت در ماه‌های آینده است.

کد خبر 445504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =