راهکارهای جدید برای ساماندهی بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: این دوره از دولت و مجلس نسبت به دوره‌های قبل امیدوارکننده‌تر خواهد بود.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛، فیروزه سالارالدینی کارشناس بازار سرمایه در لایو اینستاگرامی صدای بورس به بررسی جلسه فعالان بازار سرمایه با مجلس پرداخت.

وی گفت: اعضای حاضر در این جلسه را پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، علیزاده رییس کمیته بورس، توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال، روسای کانون‌های سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران و اهالی بازار سرمایه تشکیل می‌دادند.

سالارالدینی اظهار کرد: بازار سرمایه بازار بزرگی است که بازیگران خیلی زیادی دارد و حضور ۶۰ نفر همزمان در این جلسه و مطرح کردن دغدغه‌های مختلف قطعا از کارایی جلسه می‌کاهد اما برنامه اعضا این بود که در جلسه اول همه طیف‌های مختلف مطرح شود و به نظر می‌رسد از جلسات بعدی دسته‌بندی رعایت خواهد شد.

وی اضافه کرد: علیزاده، رئیس کمیته بورس از ایجاد پلتفرمی جدید خبر دادند که هدف از شکل گیری آن مطرح شدن پیشنهادات افراد به صورت مستقیم خواهد بود. همچنین قرار شد اخبار ازین پس از طریق‌های کانال رسمی انتشار پیدا کند.

سالارالدینی تصریح کرد: بنابر تصمیم اعضا قرار بر این شد که جلسات فعالان بازار با مجلس ادامه پیدا کند و همچنین کانون سهامداران حقیقی نیز تشکیل شود.


بیشتر بخوانید: ارزش روز سهام عدالت، ۲ بهمن ۱۴۰۰


وی ادامه داد: امیدوارم ساختار این کانون به گونه‌ای باشد که کار را درست پیش ببرد و دغدغه‌هایی که از سمت سازمان بورس وجود داشته دلیلی بر تشکیل نشدن این کانون تا به امروز بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: برای نتیجه بخش شدن این جلسات دو رکن مجلس و دولت وجود دارد. دولت چند ماهی است که شکل گرفته و وزیر اقتصاد پیشنهادهایی را مطرح کرده که هنوز شاهد اجرایی شدن آن نیستیم. اعضای شورای بورس هم نسبتا جدید هستند و در ابتدای کار قرار دارند اما به نظر می‌رسد این دوره از دولت و مجلس نسبت به دوره‌های قبل امیدوارکننده‌تر خواهد بود.

سالارالدینی در انتها گفت: مسائل کلی که در این جلسه مطرح شد را قیمت‌گذاری دستوری، حاکمیت شرکتی، مشکلات صندوق‌های بازارگردانی، دامنه نوسان، صندوق تثبیت، کاهش سود بین بانکی، مطالبات شرکت‌ها از دولت، فروش اوراق بدهی توسط دولت، آموزش‌های مجازی، تاسیس پژوهشکده علمی برای بازار سرمایه، پررنگ شدن نقش کانون‌ها و تاسیس کانون سهامداران حقیقی تشکیل می‌دادند.

کد خبر 445446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =