رشد ۲۵ درصدی شاخص کل بورس تا پایان۱۴۰۰ / صنعت سودآور

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به کاهش قیمت بسیاری از سهم‌ها و جذاب شدن نسبت قیمت به درآمد شرکت‌ها، افزایش نرخ دلار نیما و تثبیت نرخ‌های جهانی، پیش بینی‌ می‌شود شاخص کل بورس بتواند حداقل ۲۰ – ۲۵ درصد رشد داشته باشد.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ در شرایط حساس کنونی، سرمایه‌داران برای سرمایه‌های خرد به دنبال بازار مالی مناسب هستند، از بین طلا، دلار، بورس و رمزارز،‌ به راستی آیا بورس پتانسیل آن را دارد که در آینده سود آورد باشد؟

شیما شفقی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش‌بینی بازار سرمایه تا پایان بهمن ۱۴۰۰ در گفت‌و گو با صدای بورس اظهار کرد: طی چند روز آینده گزارش‌های فصلی شرکت‌ها و پس از آن گزارش‌های ماهانه دی ماه ۱۴۰۰ منتشر می‌شود، این گزارش‌ها مثبت ارزیابی می‌شود. انتظار می‌رود از نیمه اول بهمن ماه ۱۴۰۰ بازار سرمایه رشد محسوسی را به خصوص در صنایعی که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند (غذایی، زراعتی، روغنی و ..)، به همراه داشته باشد.

کدام گروه‌ها با توافق لیدر بازار سرمایه می‌شوند؟

وی در ارتباط با صنایع پیش‌رو افزود:‌ با توجه به این که مذاکرات در حال انجام است و خبرهای خوبی از این محل به گوش می‌رسد، پیش‌بینی می‌شود در صورت قطعی شدن این موضوع، بازار سرمایه از بلاتکلیفی حال حاضر خارج شود و بتواند تا پایان سال رشد خوبی را با لیدری گروه خودرو تجربه کند. پس از گروه خودرو، گروه بانک و لیزینگ می‌توانند از صنایع مورد توجه در صورت ایجاد توافق باشند.

۴ عامل پیش‌بینی رشد ۲۵ درصدی شاخص کل بورس تا پایان سال

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به کاهش قیمت بسیاری از سهم‌ها و جذاب شدن نسبت قیمت به درآمد شرکت‌ها، افزایش نرخ دلار نیما و تثبیت نرخ‌های جهانی و عواملی از این دست، پیش‌بینی‌ می‌شود شاخص کل بورس بتواند حداقل ۲۰ – ۲۵ درصد از محدوده حال حاضر تا پایان سال رشد داشته باشد و برای ورود سرمایه، محدوده‌های فعلی برای ورود به بازار سرمایه کم ریسک به نظر می‌رسد.

پیش‌بینی بلندمدت بازار سرمایه

وی در ارتباط با صنایعی که پتانسیل سرمایه‌گذاری کم ریسک را دارند، افزود: اگر بخواهیم به صورت بلندمدت به بازار نگاه کنیم از صنایع مورد توجه و سودآور، می‌توانیم صنعت مس را نام ببریم، زیرا پیش‌بینی می‌شود با افزایش تولید و تقاضای لوازم برقی در دنیا به‌خصوص خودروهای برقی، افزایش تقاضا برای مس را نیز خواهیم داشت و به تبع آن قیمت جهانی مس صعودی پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند به سودآوری شرکت‌های موجود در این صنعت منجر شود.

شفقی تصریح کرد: از مشکلات اصلی بازار در حال حاضر می‌توان به کمبود نقدینگی در بازار و کاهش ارزش معاملات اشاره کرد. در حال حاضر ارزش معاملات روزانه در حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است که به نظر می‌رسد برای بهبود شرایط، ارزش معاملات باید حداقل به ۴ هزار میلیارد تومان برسد و از علل اصلی پایین بودن ارزش معاملات، نبود اطمینان و اعتماد به بازار سرمایه است و انتظار می‌رود با سیاست‌گذاری‌های درست از طرف دولت اعتماد مجددا به بازار سرمایه برگردد.

کد خبر 445278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا GB ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 0
    بسیارعالی‌هست‌امیدوارم‌‌بهترازگذشته‌شود