اعتبار؛ جایگزین ضامن در گرفتن وام فوری

احسان خاندوزی در روزهای آینده به بانک‌های دولتی تکلیف خواهد شد تا با اتکا به رتبه اعتبار افراد اعم از حقوق بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آن‌ها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، پرداخت تسهیلات را بدون ضامن و وثیقه انجام دهند.

به گزارش صدای بورس، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی گفت: در حال حاضر اراده جدی برای پرداخت تسهیلات بر مبنای اعتبارسنجی بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد و در روزهای آینده به بانک‌های دولتی تکلیف خواهد شد تا با اتکا به رتبه اعتبار افراد اعم از حقوق بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آن‌ها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، پرداخت تسهیلات را بدون ضامن و وثیقه انجام دهند.

وی ادامه داد: قاعده سختگیرانه ای را دنبال کرده ایم وبرای تسهیلات گیرنده مانع ایجاد شده است. به کسی که مثلا ۵۰ میلیون یا ۱۰۰ میلیون پول نیاز دارد و سابقه نشان داده که فردی خوش حساب است می توان تسهیلات داد. ملاک شدن اعتبار به جای وثیقه و ضامن دسترسی ها را فراهم می کند.


بیشتر بخوانید:

فرهنگیان تا ۱۵۰ میلیون تومان وام بگیرند!


خاندوزی گفت:در این رابطه روزهای آینده اولین گام را برمی داریم. به بانک‌های دولتی تکلیف خواهیم کرد در خصوص سطوح تسهیلات پایین حتماً با اتکا به اعتبار فرد و اینکه توان بازپرداخت دارد بدون وثیقه و بدون ضامن تسهیلات پداخت کنند. آسیب‌ها را شناسایی خواهیم کرد و سپس برای سقف‌های بالاتر اقدام خواهیم کرد. در روزهای آینده این خبر خوش را به مردم خواهیم داد.

اعتبارسنجی جای خود را در بانک‌ها پیدا کرد. یک بانک بدون ضامن و تنها با بررسی سوابق مالی وام ۳۰ میلیون تومانی می‌دهد.

به گزارش رستانیوز، وزیر اقتصاد وعده داده بود که اعتبارسنجی جایگزین ضمانت‌های بانکی در وام‌های خرد می‌شود. به نظر می‌رسد بانک‌ها پرداخت وام با این روش را آغاز کرده‌اند .بانک ملت در سامانه فرابانک خود، وام ۳۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت می‌کند.

کد خبر 445266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =