هرمز؛ رسیدن به ۲ نقطه حمایتی قوی

کل درآمد هرمز به نرخ ۱۶۳۸۶ میلیارد تومان در ۹ ماه ابتدای سال تا انتهای آذر رسیده که نسبت به میانگین ۹ ماهه سال قبل افزایش ۱۱۴ درصدی را نشان می دهد که قابل توجه است.

صدای بورس؛ فولاد هرمزگان جنوب یا همان نماد هرمز یکی از نمادهای فولادساز کشور است، شرکت فولاد هرمزگان در کنار خلیج نیلگون همیشه فارس در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.از ویژگیهای این شرکت مجاورت با خلیج فارس جهت دسترسی آسان به آبهای آزاد ، نزدیکی به مخازن عظیم گاز عسلویه، مجاورت با ذخایر سنگ آهن گل گهر، مجتمع بندری شهید رجایی و حمل و نقل جاده ای و ریلی است.

یکی دیگر از مزایای فولاد هرمزگان تازه تاسیس بودن آن و پایین تر بودن هزینه‌های استهلاک نسبت به نمادهای دیگر فولادی کشور است.واحد احیاء مستقیم (کارخانه آهن سازی )با ظرفیت سالانه ۱۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در مدت ۳۲ ماه در مهر ماه ۱۳۸۷ وارد فاز راه اندازی سرد و در اسفند ماه همان سال راه اندازی شد.در سال ۱۳۸۹ واحد فولاد سازی نیز وارد فاز تست گرم گردید که همزمان با اعیاد با سعادت شعبانیه در مرداد ماه همان سال نخستین ذوب کوره قوس الکتریکی و در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ اولین تختال آزمایشی شرکت فولاد هرمزگان تولید گردید.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر می‌باشد. همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، ۷۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون می باشد.

تختال های تولیدی این شرکت در خط نورد گرم، عمدتاً برای کاربری پروفیل سازی، لوله های آب، نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی مورد استفاده قرار می گیرد و ورق های تولیدی در نورد سرد جهت کاربری ورق بدنه خودرو، بدنه لوازم خانگی از جمله یخچال ، بخاری و همچنین کاربردهای ویژه مانند ورق های قلع اندود و گالوانیزه است.

محصول عمده این شرکت اسلب بوده که در گزارش فعالیت این شرکت در آذر ماه تولید آن از ابتدای سال تا انتهای آذر ماه نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نکرده است اما نرخ فروش محصول به ۱۵.۳۶۱.۲۲۰ تومان رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

درآمد فروش اسلب نیز در میانگین ۹ ماهه سال جاری به نرخ ۱۵۹۷۲ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۹ درصدی را درآمد فروش اسلب را شاهد هستیم که به علت افزایش نرخ ۱۰۰ درصدی و افزایش ۸ درصدی تعداد فروش بوده است.

کل درآمد هرمز به نرخ ۱۶۳۸۶ میلیارد تومان در ۹ ماه ابتدای سال تا انتهای آذر رسیده که نسبت به میانگین ۹ ماهه سال قبل افزایش ۱۱۴ درصدی را نشان می دهد که قابل توجه است.

تحلیل قیمتی
هرمز توانسته بود از سقف تاریخی خود از مرداد ماه گذر کرده و حتی بازدهی ۳۰ درصدی را نیز عاید سرمایه‌گذاران کند، حال با ریزش ۳۰ درصدی به همان نقطه سقف تاریخی رسیده است.

Chart هرمز, MN1, 2022.01.18 11:38 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

هرمز در حال نزدیک شدن به دو نقطه حمایتی رسیده که باید دید واکنش آن به حمایت‌ها چیست؟

کد خبر 445200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =