اختصاص خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی اشتغالزایی تعاونی‌ها

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون خط اعتباری تسهیلاتی ۲ هزار میلیارد تومانی حمایت از اشتغال ایجاد شد.

به گزارش صدای بورس، مهدی مسکنی با اعلام این خبر گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و با هدف مانع زدایی و پشتیبانی از اجرای طرح‌های اشتغالزای تعاونی‌های کشور تفاهم نامه‌ای با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری امضا شد.

وی افزود: طبق این تفاهم نامه، بخش تعاون خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی را برای حمایت از پایداری و توسعه کسب و کارهای اشتغالزای تعاونی در طرح‌های در حال بهره برداری، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه طرح‌های موفق تعاونی ایجاد کرده است.

مسکنی افزود: این خط اعتباری، تکمیل کننده زنجیره ارزش، توسعه عمران شهرستان، مسکن، زنان، تعاونی‌های برتر ملی، استانی و مصوب سفرهای استانی و … از طریق بانک توسعه تعاون فراهم شده است.


بیشتر بخوانید: چرا به عده‌ای هم شغل می‌دهند و هم معافیت مالیاتی!


معاون امور تعاون وزیر کار گفت: با هماهنگی انجام شده با نهادهای مالی بخش تعاون تسهیلات مذکور با در نظر گرفتن حداکثر تسهیل و تسریع قانونی در اختیار طرح‌های واجد شرایط قرار خواهد گرفت و نرخ سود تسهیلات مذکور بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار بوده و درصدد هستیم یارانه مناسبی را از محل ردیف شکل گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها برای هرنوع از تعاونی‌ها فراهم سازیم.

وی شرط اصلی برخورداری طرح‌ها از یارانه پیش بینی شده را به بهره برداری رسیدن طرح و تحقق تعهد اشتغال و مصرف صحیح تسهیلات مطابق طرح ارائه شده عنوان کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون سعی شده که حتی الامکان تسهیل قانونی در تأمین وثایق و تضمینات مورد نیاز تسهیلات برای تعاونی‌های واجد شرایط فراهم شود.

به گزارش مهر، مسکنی اولویت در اعطای تسهیلات را تعاونی‌های تولیدی، دانش بنیان، دارای عضو تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، و طرح‌های مستقر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، با پیشرفت فیزیکی و عضو شاغل بیشتر و یا سرانه تسهیلات کمتر به ازای ایجاد هر شغل عنوان کرد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با هماهنگی و همراهی به وجود آمده و ابلاغ شیوه نامه مربوطه، تا پایان سال جاری طرح‌های واجد شرایط شناسایی و به بانک معرفی و فرآیند پرداخت تسهیلات توسط بانک انجام پذیرد و ثمره و دستاورد این تسهیلات را در هفته تعاون سال ۱۴۰۱ مشاهده می‌کنیم.

کد خبر 445164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =